0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

گوشی و سردرد

۱۰ آبان ۱۴۰۰ 562
موبایل و سردرد

محققان در یک مطالعه در اکتبر 2016 این نتیجه رسیدند که استفاده از گوشی و سردرد ارتباط معنا داری دارند.

یک مطالعه مقطعی در مورد ارتباط بین استفاده از تلفن همراه و علائم بیماری، به دنبال تعیین اینکه آیا فرکانس و مدت تماس تلفن همراه با علائم غیر اختصاصی مانند استرس، عملکرد شناختی و سردرد مرتبط است یا خیر، انجام شد.

در حالی که هیچ ارتباط معناداری بین مدت زمان تماس و دیگر از علائم مورد بررسی وجود نداشت، محققان دریافتند که “افزایش میانگین مدت یک تماس تلفنی به طور قابل توجهی با افزایش شدت سردرد در هر دو گروه مرتبط است.”

این گروه به دو بخش تقسیم شد، یک مجموعه تماس‌های کمتر از پنج دقیقه و دیگری تماس‌های طولانی‌تر از پنج دقیقه داشت. شدت سردرد به سه سطح تقسیم شد و تجزیه و تحلیل برای بررسی ارتباط بین افزایش مدت تماس تلفنی و شدت سردرد انجام شد.

این مطالعه به این نتیجه رسید که مدت زمان تماس تلفن همراه با شدت سردرد مرتبط است.

آمار استفاده از تلفن همراه

ابتدا، توضیح می دهیم که استفاده از تلفن همراه و رسانه‌های اجتماعی چقدر گسترده است. ما در رسانه‌های اجتماعی پیمایش می‌کنیم، به دوستانمان پیامک می‌فرستیم یا به طور معمول در اینترنت مرور می‌کنیم. در اینجا چند آمار در زمینۀ استفاده از تلفن همراه و شبکه های اجتماعی آورده شده است:

  • در سال 2018 تقریباً 4.57 میلیارد کاربر تلفن همراه وجود دارد
  • یک مطالعه اخیر نشان می دهد که بزرگسالان به طور متوسط ​​بیش از 4 ساعت در روز را با تلفن خود می گذرانند که معادل بیش از 100 ساعت در هر ماه است.
  • مدت کوتاهی پس از بیدار شدن در صبح، 35 درصد از مردم گوشی خود را چک می کنند.
  • فیسبوک تقریباً 1.74 میلیارد کاربر دارد.

این ارقام خیره کننده هستند؛ اما تعجب آور نیستند. ما می دانیم که اکنون انواع رسانه ها را از طریق تلفن هایمان مصرف می کنیم. آن ها به بخشی ضروری از زندگی تبدیل شده اند. آیا استفاده از تلفن های ما می تواند وضعیت ما را به سمت بهتر یا بدتر تغییر دهد؟ و چه ارتباطی میان گوشی و سردرد وجود دارد؟

استفاده از تلفن همراه، رسانه های اجتماعی و وضعیت شما

بیشتر وقت تلفن شما صرف نگاه کردن به پایین می شود؛ زیرا موقعیت طبیعی و راحت برای نگه داشتن گوشی توسط شکم شما پایین است. با این اوصاف، سالانه صدها هزار نفر از درد در ناحیه گردن شکایت دارند که به سرشان می‌تابد.

نگاه کردن به صفحه نمایش برای مدت طولانی‌تر طبیعی نیست و فشار بیش از حد بر نخاع، عضلات گردن و سایر نواحی اطراف شما وارد می‌کند.

این را در نظر بگیرید: زمانی که وضعیت ما در وضعیتی عمودی، طبیعی و خنثی باشد، در قوی ترین حالت خود قرار داریم.

موقعیت‌های معمولی که در آن از تلفن‌های خود در حالت‌های غیرطبیعی استفاده می‌کنیم، عبارت اند از:

  • خم شدن روی کاناپه
  • رفت و آمد به محل کار در قطار یا اتوبوس
  • راه رفتن در حالی که از پایین به تلفن نگاه می کنیم.
  • پشت میز کار می کنید و به صفحه کامپیوتر یا دستگاه های تلفن همراه خود نگاه می کنید.

همه این موقعیت‌ها باعث می‌شود که شما از پایین به تلفن خود نگاه کنید و در نتیجه وضعیت بدن شما تغییر کند.

وضعیت بدنی بد چگونه باعث سردرد می شود؟

به طور کلی، علائم وضعیت بد زیر که باید مراقب آن ها بود عبارت اند از:

  • شانه های گرد، افتاده، ناهموار یا کج
    وضعیت سر به جلو (جایی که گوش های شما از وسط شانه ها به سمت جلو کشیده می شوند).
  • سفت شدن عضلات گردن و کشش گردن
  • گردن درد
  • عضلات کمر سفت

همه این موارد ممکن است باعث سردرد شود. همچنین ممکن است به دلیل نگاه کردن به پایین برای مدت طولانی در طول روز، مانند نگاه کردن از پایین به صفحه نمایش تلفن همراه یا رایانه ایجاد گردد.

می بینید که اگر شانه های شما بیفتد، ممکن است منجر به کوتاه شدن برخی از عضلات و تحریک اعصاب و دیسک های ستون فقرات شود. کوتاه شدن عضلات شما ممکن است منجر به سردرد تنشی شود.هر چه مدت طولانی تری به این صورت بنشینید، وضعیت بدن شما بدتر می شود و سردرد شما بدتر می شود.

چرا تلفن همراه ممکن است باعث سردرد شود؟

 

تصور می شود که تشعشعات ساطع شده از تلفن همراه می تواند باعث سردرد شود. قرار گرفتن در معرض تشعشعات اضافی هنگامی که تلفن در حال استفاده است، بیشتر است؛ زیرا سعی می کند به سیگنال وصل شود. علاوه بر این، در طول یک تماس تلفنی، اکثر مردم گوشی را به سمت سر می‌گیرند (که در واقع برخلاف دستورالعمل‌های سازنده تلفن همراه است که معمولاً حداقل فاصله 5 میلی‌متری بین گوشی و بدنه را توصیه می‌کند)، جایی که اثرات قرار گرفتن در معرض تشعشعات بارزتر است.

این مطالعه بیان می‌کند که «تماس‌های تلفن همراه با قرار گرفتن در معرض میدان نزدیک به RF-EMF مرتبط است. ارتباط بین استفاده از گوشی و سردرد قبلاً در چندین مطالعه گزارش شده است… گزارش شده است که شدت سردرد درک شده توسط کاربران تلفن همراه با افزایش مدت زمان تماس تلفنی با استفاده از تلفن همراه بیشتر بوده است… گزارش شده است که با افزایش مدت زمان تماس تلفنی با تلفن همراه، احساس گرما در مجاورت گوش افزایش یافته است… تعداد قابل توجهی از افرادی که از این احساس گرما شکایت داشتند نیز از سردرد شکایت داشتند.

مثالی که توسط مخترع R2L، کوین توچک ارائه شد، این است که نوع پرتوهای منتشر شده توسط تلفن باعث ایجاد تفاوت در متابولیسم قندها در مغز می شود و به دلیل گرم شدن خون، اتساع بیشتری در آن ناحیه وجود دارد. او این عمل را به “درست مانند استفاده از اجاق مایکروویو” تشبیه می کند.

آیا می توان از سردردهای ناشی از تشعشعات پیشگیری کرد؟

بله. نصب یک کاهنده تشعشع R2L به تلفن شما می تواند کمک کند. کوین توچک به دلیل تمایل به محافظت از خانواده خود، کاهش دهنده تشعشعات را اختراع کرد. او فهمید که فناوری تلفن همراه باقی مانده است، و متوجه شد که خلاص شدن از شر تشعشعات یک گزینه نیست (تلفن ها بدون آن به سادگی کار نمی کنند). بنابراین، او به دنبال خلاص شدن از شر تشعشعات اضافی بود – آنقدر آن را کاهش داد تا بتواند فقط ارتباط برقرار کند و بنابراین خطرات مربوط به قرار گرفتن در معرض تشعشعات تلفن همراه را کاهش دهد.

چیزی که بسیاری از مردم متوجه نمی شوند این است که در بسیاری از مواقع، به خصوص زمانی که سیگنال کم است، تلفن شما تشعشعات بیشتری ساطع می کند، فقط به این دلیل که تلاش بیشتری برای اتصال دارد. این تشعشع اضافی، نیازی به آن نیست. اولین نمونه اولیه تشعشعات را تا 40 درصد کاهش داد، اما دستگاه‌های متوالی بهتر شدند تا زمانی که اثربخشی آن به 70 درصد کاهش یافت.

چگونه از گردن و سردرد جلوگیری کنیم؟

بنابراین، اگرچه استفاده طولانی‌مدت از تلفن همراه می‌تواند باعث سردرد و گردن درد شود، اما به این معنا نیست که به‌کلی استفاده از آن را متوقف کنید. نه، ضمن راه حل فوق تنها کاری که باید انجام دهید این است که برخی از عادات بد را حذف کنید و عادت های جدیدی ایجاد کنید که مشکل را از بین ببرد.. با ایجاد چند تغییر کوچک، می توانید سلامتی خود را بهبود بخشید، سلامت ستون فقرات خود را بهبود بخشید.

همه آن ها به وضعیت شما مربوط می شود. یکی از دلایلی که کسی به گردن درد و سردرد مبتلا می شود این است که ستون فقرات خود را در وضعیت نامناسبی قرار می دهد و حالت بد خود را محکم می کند.

در اینجا چند راهکار برای کاهش سردرد و گردن درد وجود دارد:

  • تلفن خود را متفاوت نگه دارید؛

بهترین راه برای از بین بردن “گردن درد” این است که نحوه نگه داشتن تلفن خود را کاملاً تغییر دهید.اگر به جای اینکه سر خود را به جلو خم کنید، گوشی را به سطح چشم خود بیاورید، هیچ فشاری به ستون فقرات یا عضلات گردن خود وارد نمی کنید.

  • از تلفن خود بیش از حد استفاده نکنید؛

استفاده از تلفن همراه خوب است؛ اما مرزها را بدانید. صرف ساعت‌ها به‌طور مداوم در تلفن سالم نیست، بنابراین به‌جای آن، تلفن خود را به طور متناوب چک کنید. استراحت منظم بسیار مفید است.

  • خروج از کانال های اجتماعی؛

سعی کنید برخی از کانال های اجتماعی خود را از سیستم خارج یا حذف کنید. آیا واقعاً نیاز دارید که همیشه در تمام کانال های اجتماعی فعال باشید؟

  • کمتر به دنیای دیجیتال تکیه کنید؛

آخرین نکته این است که به طور کامل از استفاده از تلفن خود برای دوره های خاص خودداری کنید. با دوستان خود معاشرت کنید، با خانواده خود به شام ​​بروید یا همسرتان را به یک پارک ببرید.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0