0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

آیا بازی برای گوشی ضرر دارد؟

۶ فروردین ۱۴۰۰ 20738
عکس برای آیا بازی برای گوشی ضرر دارد؟

امروزه همه چیز حتی سرگرمی ها تفریحات نیز تحت تاثیر تکنولوژی قرار گرفته اند. بازی های قدیمی و بدنی به طور چشمگیری رنگ باخته اند و جای خود را به بازی های دیجیتال داده اند. در گذشته این بازی های دیجیتال توسط کنسول های بازی انجام می شدند، اما با روی کار آمدن گوشی ها هوشمند، انواع بازی ها با تکنولوژی های جدید نیز برای این گوشی ها طراحی شدند. مشکلی که در این میان وجود دارد این است که گوشی های هوشمند، برخلاف کنسول ها به طور تخصصی برای بازی طراحی نشده اند و این مساله می تواند در دراز مدت گوشی را با مشکل مواجه کند. در ادامه بیشتر در مورد اینکه آیا بازی برای گوشی ضرر دارد؟ یا نه صحبت می کنیم.

چه بازی ای، باتری گوشی را خراب میکند؟

یکی از شایع ترین مشکلاتی که برای گوشی ها ایجاد می شود، خرابی باتری است. از دلایل عمده این خرابی، بازی با گوشی است. معمولا کسانی که با این مشکل مواجه می شوند کسانی هستند که زیاد با گوشی بازی می کنند. علت اینکه این بازی ها به باتری موبایل آسیب می زنند این است که سخت افزارهایی که در گوشی ها وجود دارند، توانایی پشتیبانی کافی از این بازی ها را ندارند و باتری گوشی ها آنقدر قوی نیست که بتواند نیازهای افراد برای این بازی ها را برطرف کند. گوشی ها معمولا برای استفاده از اپلیکیشن های سبک و استفاده های روزمره طراحی شده اند.

مهمترین قطعه ای که در بازی با موبایل درگیر می شود، پردازنده آن است. در صورتی که پردازنده گوشی قدرت بیشتری داشته باشد، بازی راحت تر انجام می شود. اما اگر پردازنده ضعیف باشد، به هنگام بازی اذیت کننده خواهد بود و حوصله بازیکن را سر خواهد برد. کار پردازنده موبایل به هنگام بازی این است که مراحل بازی را پردازش کرده و آن را در صفحه نمایش اجرا کند. در جواب اینکه چه بازی هایی گوشی را خراب می کنند؟ باید گفت بازی هایی که گرافیک بالایی داشته باشند، باتری را مجبور به صرف انرژی بیشتر کرده و به این ترتیب باتری متحمل فشار زیادی می شود. بنابراین اگر هدف شما بازی با گوشی است، باید گوشی ای را بخرید که سطح گرافیک مناسب و قدرت پردازش زیادی برای بازی ها داشته باشد تا هم به باتری ضربه نزند و هم این اینکه شما به هنگام بازی اذیت نشوید.

روزی چند ساعت با گوشی بازی کنیم؟

به طور کلی گوشی هایی که صفحه نمایش بزرگ و باکیفیتی دارند، شارژ زیادی مصرف می کنند. و مصرف شارژ زیاد، فشار بیشتری به باتری تحمیل می کند. بازی با موبایل هم که به طور طبیعی باعث مصرف بیشتر باتری می شود. بنابراین در گوشی هایی با صفحه نمایش های بزرگ، بهتر است ساعات بازی کردن را به حداقل برسانید تا به افزایش طول عمری باتری کمک کنید.

بازی هایی که به گوشی آسیب میزند

روز به روز به تعداد بازی های اینترنتی افزوده می شود و در این میان برخی بازی ها به صورت آنلاین هستند و طرفداران زیادی هم دارند. چون در بازی های آنلاین افراد با دوستان خود از راه دور بازی می کنند. در صورتی که بازی های آنلاین پینگ زیادی داشته باشند، به همان نسبت اینترنت بیشتری مصرف شده و استفاده از اینترنت هم مصرف باتری بیشتر را به دنبال دارد. به همین دلیل استفاده کنندگان از این بازی های آنلاین یک پاوربانک همراه خود دارند تا وسط بازی مجبور نباشند گوشی خود را به شارژ بزنند. طبیعی است که مصرف شارژ زیاد، باتری را تحت فشار گذاشته و خراب شدن باتری را سریع تر می کند.

عکس برای آیا بازی برای گوشی خطرناک است؟

چه بازی هایی گوشی را خراب می کنند؟

از جمله بازی های موبایل که در حین پرطرفدار بودن، شارژ زیادی مصرف کرده و به باتری گوشی ضربه می زنند، می توان به بازی های زیر اشاره کرد:

  • انگری بردز (Angry Birds)
  • کندی کراش ساگا (Candy Crush Saga)
  • فروت نینجا (Fruit Ninja)
  • جولز استار (Jewels Star)
  • هی دی Hay Day))
  • کلش آو کلنز (Clash Of Clans)
  • تمپل ران 2 (Temple Run 2)
  • بیجولد بلیتز Bejeweled Blitz))

آیا بازی کلش گوشی را خراب میکند؟

یکی از بازی های قدیمی موبایل، که قدمت زیاد هم دارد، بازی کلش Clash of Clans است. این بازی هنوز هم طرفداران خاص رو دارد. از آنجا که در این بازی دائما از دیتاهای اینترنتی استفاده می شود، بنابراین باتری زیادی مصرف می شود. خیلی از کاربران به هنگام انجام بازی یک شارژی یا یک پاوربانک نزدیک خود می گذارند. چون تند تند باتری مصرف می کنند، بنابراین باعث کاهش عمر باتری گوشی می شوند. پس برای اینکه گوشی در حین بازی کمترین آسیب را ببیند، به هیچ وجه در حین بازی گوشی را شارژ نکنید.

امروزه بسیاری از گوشی های هوشمند مدرن طوری طراحی شده اند که در حین شارژ هم بتوان از آنها استفاده کرد. یعنی باتری این تلفن ها طوری است که به وسیله مدار نظارت بر باتری محافظت می شوند. اما با این وجود تمام شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند هشدار می دهند که تا جای ممکن از گوشی به هنگام شارژ استفاده نکنید، و اگر ناچار به استفاده شدید، از کابل های مخصوص، سیم شارژ یا پاوربانک استفاده کنید. البته به شرطی که این وسایل جانبی تایید شده باشند و گوشی تان را در معرض خطر قرار ندهد.

توصیه می کنیم که به هیچ وجه برای گوشی خود از لوازم جانبی ارزان بی کیفیت استفاده نکنید.

کار کردن با گوشی در حین کار

کار با گوشی در حین کار کردن عوارضی برای گوشی به همراه خواهد داشت که عبارتند از:

  • کند شدن سرعت شارژ
  • گرم شدن
  • احتمال آسیب کابل
  • کاهش عمر باتری

از دیگر عوارض بازی با گوشی می توان به کم شدن عمر قطعات مختلف گوشی اشاره کرد. در گوشی های هوشمند لمسی، سنسورهای مربوط به لمس انگشتان، بر اثر لمس زیاد و با گذشت زمان، دقت خود را از دست می دهند. علاوه بر این، دمای قطعات مختلف در حین بازی بالا رفته و آسیب می بیند.

آیا بازی برای گوشی ضرر دارد؟

جواب این سوال که آیا بازی برای گوشی ضرر دارد؟ مثبت است، مخصوصا اگر گوشی شما پردازنده و گرافیک ضعیف تری داشته باشد. اگر فردی هستید که نمی توانید در برابر بازی های موبایل مقاومت کنید، پیشنهاد ما به شما این است که اگر در حین بازی احساس کردید دمای گوشی بالا رفته، بلافاصله بازی را قطع کرده و به گوشی استراحت دهید تا گوشی خنک شود و تا خنک نشد، به بازی برنگردید. این ها کارهایی هستند که جلوی خراب شدن سریعتر گوشی را می گیرند.

در اینجا سعی کردیم تا حدودی شما را با خطراتی که بازی ها می توانند برای گوشی داشته باشند آشنا کنیم تا شما پس از این بازی های موبایل را با دقت انتخاب کنید و همچنین موقع خرید، گوشی ای را انتخاب کنید که از سخت افزار مناسبی برای انجام بازی ها برخوردار باشد. بهتر است بدانید که گوشی بیشتر برای استفاده های روزانه طراحی شده است و توصیه می شود اگر عاشق بازی هستید، از کنسول های بازی استفاده کنید که به طور تخصصی برای این کار طراحی شده اند.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

  1. ساسان گفته؛
    19:24 1400/06/19

    سلام.
    گوشی من poco x3 هست یعنی تو سایت ها هم بعنوان یک گوشی گیمینگ معرفی شده.
    حالا سوالم این است که؛ گوشی به صورت عادی زیاد داغ میکنه با این که مایع خنک کننده داره. موقع شارژ اصلا حس میکنم گوشی داره آتیش میگره تا این حد.
    حالا این طبیعی هست؟؟کلا همه پوکو ها همین جور هستن و از یه طرف دیگه هم میگن پوگو کوشی گیم هست…!؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0