0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

معرفی Vivo X60 و X60 Pro – دستاورد همکاری با زایس و اولین حضور Exynos 1080

۱۲ دی ۱۳۹۹ 766

X60 و X60 Pro در نگاه اول شباهت‌های نزدیکی به یکدیگر دارند جایی‌که حفره ناچ مرکزی بالای صفحه‌نمایش، رنگ‌آمیزی بخش پشتی و مجموعه دوربین‌های اصلی تعلق آن‌ها به یک خانواده مشترک را به خوبی نمایان می‌سازد. در عمل اما یکی دو نکته متفاوت، این دو گوشی را از هم جدا می‌کند جایی‌که می‌توان در یک نگاه، نسخه معمولی و پرو را از هم تشخیص داد. اولین تفاوت ظاهری این دو به رنگ آن‌ها تعلق دارد که در X60 جدا از رنگ مشکی شامل دو رنگ ترکیبی متمایل به بنفش و متمایل به کرم/صورتی می‌شود اما X60 Pro به‌جز مشکی تنها در یک رنگ ترکیب آبی/بنفش در دسترس قرار می‌گیرد. تفاوت بعدی را باید در لبه‌های صفحه‌نمایش جست‌وجو کرد که در X60 به‌صورت تخت و در X60 Pro به‌صورت خمیده در نظر گرفته شده است. این خمیدگی به‌رغم یکسان بودن اندازه و نسبت صفحه‌نمایش در هر دو گوشی به عرض کمتر نسخه پرو می‌انجامد. در بخش دوربین‌های اصلی نیز با وجود نشان دلگرم‌کننده زایس در هر دو گوشی با تفاوت در چینش و تعداد لنزهای دوربین روبرو می‌شویم.

X60 از طول و عرض به‌ترتیب 159.63 و 75.01 میلی‌متری برخوردار است حال آن‌که در X60 Pro با طول کمتر 158.75 میلی‌متری و عرض 73.24 میلی‌متری روبرو می‌شویم که این دومی مستقیما به لبه‌های جانبی خمیده صفحه‌نمایش گوشی ارتباط دارد. X60 با ضخامت تنها 7.36 میلی‌متری ظاهرا نازک‌ترین گوشی 5G حاضر در بازار است و X60 Pro‌ نیز با این‌که قادر به تکرار رکورد برادر کوچک‌تر خود نیست اما با ضخامت 7.59 میلی‌متری (7.69 میلی‌متری در نسخه رنگی) هنوز بسیار باریک و ظریف به‌نظر می‌رسد. وزن این دو مدل نیز از یکدیگر چندان دور نیست و با 175.6 گرم در X60 و 178 و 179 گرم (بسته به‌ رنگ) در X60 Pro از جمله سبک‌ترین نمونه‌های حاضر در این رده به حساب می‌آیند.

در توصیف صفحه‌نمایش هر دو گوشی به یک پنل 6.56 اینچی AMOLED با وضوح 1080×2376 پیکسل (فول اچ‌دی با نسبت 19.8:9) با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از HDR10 و +HDR10 اشاره شده که 92.7 درصد از روی دستگاه را پوشانده و کنتراست آن به رقم بسیار بالای 6,000:000:1 می‌رسد. نرخ رفرش این دو صفحه‌نمایش 120 هرتز است و از نرخ نمونه‌برداری تاچ 240 هرتزی برخوردارند. این پنل همانطور که اشاره در X60 Pro از لبه‌های خمیده برخوردار بوده و در X60 به‌صورت تخت طراحی شده است. در بخش مرکزی صفحه‌نمایش در بالا به یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بر می‌خوریم که از گشودگی دیافراگم f/2.45 برخوردار بوده و تفاوتی در هر دو گوشی ندارد. سنسور اثر انگشت درون صفحه‌نمایش قرار داشته و امکان استفاده از دوربین سلفی برای تشخیص چهره نیز وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های این سری به مجموعه دوربین‌های بخش پشتی تعلق دارد که با حضور نشان زایس خبر از مجموعه با کیفیتی را می‌دهد. دوربین اصلی X60 Pro یک واحد 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.48 و سیستم لرزه‌گیر OIS چهار محوره است که در مقابل خود لنزی 7 مرحله‌ای را می‌بیند. دوربین دوم این مجموعه 13 مگاپیکسلی التراواید با f/2.2 و میدان دید 120 درجه‌ای (108 درجه با فعال کردن گزینه تصحیح اعوجاج) است که به فوکوس خودکار مجهز بوده و از آن علاوه بر گرفتن تصاویر با میدان دید گسترده می‌توان برای گرفتن ماکروهای بسیار نزدیک نیز بهره گرفت. دوربین سوم این گوشی نیز 13 مگاپیکسل وضوح دارد اما این یکی با فاصله کانونی 50 میلی‌متری یک نمونه تله‌فتوست که شرکت سازنده از آن با عنوان دوربین پرتره یاد می‌کند. گشودگی دیافراگم این دوربین f/2.46 بوده و فوکوس خودکار نیز در لیست امکانات آن دیده می‌شود. در نهایت چهارمین ماژول تصویری حاضر در X60 Pro یک دوربین 8 مگاپیکسلی پریسکوپی با f/3.4‌ و 5 برابر زوم اپتیکال و 60 برابر زوم ترکیبی‌ست که از فوکوس خودکار نیز بهره می‌برد.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0