0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

خرید بهترین گوشی موبایل برای دانش آموزان

۳۱ شهریور ۱۴۰۰ 535
موبایل و دانش آموزان

استفاده از گوشی موبایل برای دانش آموزان با توجه به فراگیر شدن ویروس کووید ۱۹ به عنوان یک ابزار ضروری، برای شرکت در کلاس‌ های آنلاین و انجام تکالیف درسی شده است که دانش آموزان با استفاده از آن می توانند خود را در برابر این بیماری ایمن نگه دارند و به نوعی نیز کار خود را پیش ببرند. در صورتی که قصد خرید موبایل برای دانش آموزان خود دارید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

برنامه شاد چیست؟

برنامه شاد چیست؟

 

برنامه شاد توسط سازمان آموزش و پرورش ارائه شده است که برنامه ای برای تحصیل دانش آموزان در یک مدرسه مجازی است، دانش آموزان از طریق آن می توانند به برنامه درسی خود دسترسی پیدا کنند و دروس خود را به خوبی فرا بگیرند که برای ورود به این برنامه باید یک گوشی هوشمند با اندروید 4 به بالا داشته باشید.

گوشی های دانش آموزی

همانطور که می دانید امروزه و با شیوع بیماری کرونا و آموزش آنلاین، موبایل برای دانش آموزان یک نیاز درسی به شمار می رود. گوشی هایی با عنوان گوشی های دانش آموزی وجود دارند. این دسته از گوشی ها قابلیت اجرای برنامه شاد را دارند و از لحاظ اقتصادی قیمت بسیار پایینی دارند به خاطر همین ویژگی ها آن ها را «گوشی های دانش آموزی»  می نامند.

شایان ذکر است که از این دسته از گوشی ها نباید انتظار بهترین عملکرد را داشت ولی برای اینکه دانش آموزان بتوانند دروس خود را به خوبی بگذرانند، بسیار مناسب است. در هنگام خرید این گوشی ها باید به این توجه داشته باشید که رم آن حداقل 2 گیگ  و حافظه داخلی آن حداقل 32 گیگ باشد.

خرید گوشی دست دوم

بازار موبایل با توجه به افزایش شدید قیمت دلار و عدم تناسب عرضه و تقاضا با افزایش قیمت در بازار ایرانی مواجه شده است؛ پس در صورتی که با توجه به چنین شرایط اقتصادی، امکان خرید یک گوشی نو برای فرزند خود ندارید، می توانید اقدام به خرید گوشی دست دوم بکنید.

شما می ‌توانید به جای خرید یک موبایل هوشمند نو  برای داشن آموزان با رده پایین تر یک گوشی دست دوم رده بالای قدیمی‌ تر را با ویژگی ‌های نرم افزاری و سخت‌افزاری بهتر به راحتی بخرید.

لازم به ذکر است که به هنگام خرید گوشی دست دوم باید به مواردی مانند تعمیر شدن دستگاه، کارایی مناسب باتری و تقلبی بودن گوشی یا قطعات تعویض شده احتمالی آن توجه کافی داشته باشید؛ همچنین بهتر است که در زمان خرید، در حضور فروشنده، فرآیند انتقال مالکیت را از طریق سامانه همتا انجام دهید و از تطابق شماره IMEI گوشی با جعبه اطمینان کامل پیدا کنید.

خرید تبلت

اگر امکان خرید گوشی دست دوم را ندارید می توانید یک تبلت برای فرزند خود بخرید که انواع مدل دست دوم آن را در دیوار به راحتی پیدا می شود؛  تبلت‌ هایی که فاقد درگاه سیم کارت هستند، قیمت مناسب‌تری دارند و به دلیل اینکه صفحه نمایشگر بزرگ‌ تری دارند مطالعه آن برای دانش آموزان راحت‌ تر است.

استفاده از کامپیوتر یا لپ تاب

برنامه شاد در نسخه موبایل و در نسخه وب نیز ارائه شده است پس اگر شما لپ تاب یا کامپیوتر دارید، می توانید از نسخه وب برنامه شاد استفاده کنید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه های زیاد برای گوشی نخواهید داشت.

معیارهای مهم برای انتخاب بهترین گوشی برای دانش آموزان

معیارهای مهم برای انتخاب بهترین گوشی برای دانش آموزان

اگر توانایی خرید یک گوشی با کیفیت و نو برای فرزند خود دارید؛ باید معیارهایی را در هنگام خرید مورد توجه قرار دهید که به معرفی آنها می پردازیم:

صفحه‌نمایش

یکی از فاکتورهای اساسی خرید گوشی برای دانش آموزان توجه به «صفحه نمایش» آن است زیرا کلاس‌ های آنلاین، نیاز به توجه در نوشته ‌ها و جزئیات روی نمایشگر را برای دانش آموزان به وجود آورده است؛ پس در هنگام خرید گوشی بهتر است که ابعاد نمایشگر، وضوح و کیفیت تصویر را مورد توجه قرار دهید که معمولاً نمایشگر های  5 الی 5/4 اینچی ابعاد مناسبی را برای استفاده دانش آموزان دارند.

سیستم‌عامل

یکی دیگر از معیارهای خرید گوشی برای دانش آموزان  توجه به «سیستم عامل» گوشی است؛ هرچه تعداد هسته‌ ها و پردازشگر های گوشی بیشتر باشد، اجرای برنامه‌ ها برای دانش آموزان راحت‌ تر خواهد بود.

سیستم ‌عامل اندروید بهترین سیستم عاملی است که بسیاری از برنامه ‌ها از جمله برنامه شاد به کمک این سیستم ‌عامل قابل اجرا هستند؛ پس بهتر است به هنگام خرید، یک گوشی اندرویدی را انتخاب کنید تا دانش آموزان بتوانند به راحتی برنامه ‌های مختلف را در گوشی خود نصب کنند.

اتصال به اینترنت

برای شرکت در کلاس ‌های مجازی، «اتصال به اینترنت»  یکی از معیارهای مهم و اساسی است، اکثر گوشی‌ های هوشمند از شبکه‌ های LTE پشتیبانی می‌کنند؛ اما برای بهره‌گیری از سرعت بیشتر، بهتر است که یک گوشی با شبکه مخابراتی  LTE-A  را بخرید.

باتری

ظرفیت باتری یکی دیگر از موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید؛ زیرا هرچه ظرفیت باتری بالاتر باشد می تواند گوشی را ساعت ‌های زیادی، شارژ نگه دارد که این امر برای استفاده‌ مداوم دانش آموزان از اینترنت و صفحه نمایش روشن بسیار با اهمیت است.

حافظه داخلی و رم

حافظ داخلی و رم یکی دیگر از فاکتورهایی است که باید به آن توجه داشته باشید؛ هرچه مقدار حافظه گوشی بیشتر باشد، سرعت انتقال برنامه ‌ها بهتر انجام می شود و دانش آموزان می توانند در حافظه گوشی خود فضای بیشتری را برای اضافه کردن برنامه‌ ها داشته باشند.

دوربین

دوربین برای فرستادن تکالیف درسی یا نمایش کارهای هنری دانش آموزان بسیار اهمیت دارد پس هر چه مگاپکسل گوشی بالاتر باشد و دیافراگم گوشی کوچکتر باشد، نور بیشتری وارد لنز می‌شود و عکس یا فیلم با کیفیت تری در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

گوشی دارای قلم

یکی دیگر از مواردی که در هنگام تحصیل مجازی به دانش آموزان کمک می کند استفاده از گوشی دارای قلم است، زیرا قلم انجام کارها را برای آنها سریع تر و کاربردی‌ تر می سازد؛ همچنین برای نوت برداری سر کلاس نیز بسیار مفید است.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کرده ایم پیرامون بحث موبایل برای داشن آموزان، شما را با اپلیکشن شاد، گوشی دانش آموزی، روش های مختلف جهت اتصال به برنامه شاد و معیارهایی که باید در هنگام خرید گوشی برای دانش آموزان مورد توجه قراردهید، آشنا سازیم امیدواریم که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0