0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

افزایش 2 برابری شارژدهی گوشی + افزایش عمر باتری گو

۷ فروردین ۱۴۰۰ 752
عکس برای افزایش شارژدهی گوشی

هر روز می شنویم که تکنولوژی های جدیدی به گوشی ها اضافه می شوند. سلفی زیر نمایشگر، نمایشگری هایی با رزولوشن بالا و … اما به نظر می رسد مهمترین چالشی که باید گوشی ها بر آن تمرکز کنند و آن را رفع کنند، مشکل باتری  گوشی است که همیشه همه درگیر آن بودیم. در حال حاضر کاری که برای افزایش مشکل شارژدهی گوشی می توانیم انجام دهیم این است که به دنبال روش هایی باشیم که سبب می شوند، باتری گوشی بیشتر دوام بیاورد. امروز قصد داردم به برخی از این روش های افزایش شارژ گوشی در گوشی های آیفون و سامسونگ بپردازیم.

روش های افزایش شارژدهی گوشی موبایل

مدیریت نوتیفیکشن ها

اولین نکته ای که باید رعایت کنید، این است که نوتیفیکیشن ها (اعلان های اپلیکیشن های مختلف) را مدیریت کنید. برای مدیریت گوشی های آیفون کافی است به قسمت نوتیفیکیشن ها وارد شوید. در آنجا لیستی از انواع اپلیکیشن ها را می بینید. هر کدام که لازم ندارید از آنها نوتیف دریافت کنید، مطمئن شوید که چراغ آن خاموش است. چون این نوتیف ها در پس زمینه، باتری مصرف می کنند. برخی از برنامه هایی که لازم دارید از آنها نوتیف دریافت کنید، مثل واتس اپ، اینستاگرام، چراغ آنها را خاموش کنید.

  • مدیریت نوتیفیکشن ها در گوشی های آیفون

برای آیفون کافی است وارد setting شوید و لیست اپ ها را ببیند. کافی است هر کدام را که نمی خواهید از آنها نوتیف دریافت کنید، خاموش کنید.

  • مدیریت نوتیفیکشن ها در گوشی های اندرویدی

در گوشی های اندروید کافی است وارد setting شوید، سپس به قسمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه app برسید. این گزینه در تمام گوشی های اندرویدی ثابت است. در این قسمت اپلیکیشن های مختلف نمایش داده می شود. هر کدام را که نمی خواهید از آن نوتیفیکیشن دریافت کنید، کافی است وارد آن شوید. در آنجا قسمتی به نام app setting می بینید که می توانید نوتیف ها را از آنجا مدیریت کنید.

خیلی از اپلیکیشن ها هستند که ما به اعلان آنها نیاز نداریم، اما این اعلان ها در بکگراند گوشی باعث مصرف باتری می شوند.

مدیریت لوکیشن اپلیکیشن ها

این قسمت که خیلی خیلی در مصرف باتری موثر است، لوکیشن است. خیلی از اپلیکیشن ها دسترسی به لوکیشن می گیرند که اصلا نیازی به این کار نیست. بنابراین باید مدیریت شوند.

مدیریت لوکیشن اپلیکیشن ها در گوشی های آیفون

در گوشی های آیفون، وارد setting شوید و سپس وارد location service شوید. توصیه می شود که همگی آنها را یکجا خاموش نکنید. چون برخی از اپلیکشن ها مثل اسنپ و … نیاز به دسترسی به لوکیشن دارند. اما خیلی از آنها نیازی به این دسترسی ندارند. وقتی وارد location service می شوید، لیستی از اپ های مختلف نمایش داده می شود. هر کدام را که نمیخواهیم دسترسی به لوکیشن داشته باشند، تیک آن را روی never می گذاریم.

اما در بخش privacy  قسمتی به نام analytics وجود دارد که می توانید برای غیرفعال کردن دسترسی به لوکیشن هر کدام، آن ها را در حالت خاموش قرار دهید.

عکس برای کاهش مصرف باتری گوشی

در location service در قسمت پایین بخشی به نام system services وجود دارد که خیلی از تیک ها آنجا روشن هستند، درحالیکه ما اصلا به آنها نیاز نداریم. همه آنهایی که نیاز ندارید را ترجیحا خاموش کنید.

  • مدیریت لوکیشن اپلیکیشن ها در گوشی های سامسونگ

در گوشی های سامسونگ، وارد setting شده و در این قسمت در قسمت apps، در قسمت ،permiton یک سری اپلیکیشن ها نمایش داده می شود. هر کدام که لوکیشن آن روشن است را خاموش کنید. فقط تعداد محدودی که نیاز است را روشن نگهدارید.

در گوشی های اندرویدی یک قسمت دیگر وجود دارد که در گوشی های سامسونگ، Biometrics and security است. ممکن است در برخی گوشی ها اسم آن security and privacy باشد. در privacy، قسمتی به نام location وجود دارد که می توانید از آنجا دسترسی همه اپ ها را به لوکیشن قطع کنید. در قسمت privacy، قسمتی به نام لوکیشن وجود دارد که از آنجا می توانید دسترسی همه اپ ها به لوکیشن را قطع کنید. یا اینکه در قست add permition، اپ هایی که نمی خواهید نیاز به لوکیشن داشته باشند را قطع کنید.

  • قرار دادن گوشی درحالت night mode

یک آپدیتی که در طی یکی دو سال گذاشته در گوشی ها گذاشته شده، حالت night mode  است. اما نکته ای که در حالت night mode وجود دارد این است که قطعا اگر نمایشگر شما امولد یا سوپرامولد باشد، night mode کردن گوشی به شدت در افزایش میزان شارژدهی تاثیر می گذارد. اما اگر نمایشگر شما از نوع ips یعنی هوآوی باشد، الزاما night mod (حالت شب) کردن، هیچ اثری در نگه داشتن شارژ بیشتر نمی تواند داشته باشد. پس حواستان باشد اگر گوشی های سامسونگ یا آیفون x به بعد را استفاده می کنید، اگر آن ها را در حالت شب قرار دهید، خیلی می تواند در دیرتر مصرف شدن باتری تاثیر داشته باشد.

غیرفعال کردن حرکت ها و موشن های گوشی

شما وقتی می خواهید در بین اپلیکیشن های مختلف سوئیچ کنید یا بین صفحات مختلف حرکت کنید و … طبیعتا شارژ گوشی شما را بیشتر مصرف می کنند. به همین دلیل باید یک سری کارها انجام دهید که آنها را خاموش کنید که شارژ کمتری مصرف شود.

همانطور که می دانید برای سوییچ کردن بین اپ های مختلف، اگر از یک اپ بیرون بیایید، یک سری انیمیشن نمایش داده می شود که کارکردن با گوشی را خیلی زیباتر می کند، اما اجرای همین موشن ها در بک گراند از باتری گوشی استفاده می کند. بنابراین باید غیرفعال شوند.

  • غیرفعال کردن موشن ها در گوشی های آیفون

در گوشی های آیفون، برای این کار، وارد accesability شوید، در بخش بالایی قسمتی به نام موشن وجود دارد که داخل آن بخشی به نام reduce motion شده و چراغ های مربوط به موشن ها، حرکت ها و تحرک را خاموش کنید. در اینصورت درهنگام سوییچ کردن بین اپ ها هیچ چیز دیگری فعال نمی شود و فقط خاموش می شود. و این باعث می شود تمام شدن باتری در طول روز یکی دوساعت به تعویق بیفتد.

در گوشی های اندرویدی که تنطیمات می توانند از یک گوشی به گوشی دیگر متفاوت باشند، پیشنهاد می شود به قسمت سرچ setting رفته و وارد reduce motion شوید. اگر تیک را فعال کنید، موشن هایی که در حین سوییچ شدن بین آپ ها فعال می شوند خاموش شده و در مصرف بهتر باتری اثربخش است.

چک کردن ایمیل در گوشی های آیفون

در گوشی های آیفون قابلیتی وجود دارد که مدام دریافت ایمیل را چک می کند که این مورد هم در مصرف شدن شارژ بیشتر تاثیر می گذارد. برای غیرفعال کردن این حالت کافی است در قست setting وارد قسمت password and account شوید. در آنجا یک featch new date شده و تیک آن را از قسمتی که نوشته push خاموش کنید. بهتر است آن را در حالت every 15 minutes قرار دهید.

روش هایی که گفتیم تنها قسمتی از روش های افزایش شارژدهی گوشی می شوند و مطمئنا راه های خیلی زیاد دیگری وجود دارند که بتوان با استفاده آنها باعث کاهش مصرف باتری شد.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0