0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

معرفی دوربین گوشی های معروف در بازار 📷 انواع دوربین گوشی

۳ فروردین ۱۴۰۰ 1375
عکس برای بهترین دوربین گوشی

امروزه دوربین گوشی یکی از کاربردی ترین و مهم ترین امکانات تلفن های همراه است. برندهای بزرگ بازار موبایل مانند اپل، سامسونگ و هواوی سعی کرده اند تا بهترین و با کیفیت ترین دوربین ها را بسازند. ناگفته نماند که هر چه دوربین موبایل قوی تر و بهتر باشد، قیمت موبایل هم بیشتر می شود.

گوشی های چند دوربینه

در حال حاضر شرکت های سازنده، گوشی های چند دوربینه را به بازار عرضه کرده اند. تا چند سال پیش گوشی ها تنها یک دوربین اصلی داشتند. امروزه هر یک از سه یا چهار دوربین گوشی برای عکس برداری وظیفه ای برعهده دارد.

  • دوربین اولترا واید

اولین بار توسط LG معرفی شد. دوربین اولترا واید، می تواند عکس هایی با میدان دید بیشتری ثبت کند. همچنین برای گرفتن عکس های دسته جمعی و گروهی بسیار مناسب است. بعلاوه برای عکس گرفتن از یک منظره وسیع مانند جاذبه های گردشگری بسیار مناسب است. در حال حاضر حتی گوشی های میان رده هم از این دوربین ها استفاده می کنند.

  • دوربین پریسکوپی

دوربین پریسکوپی در زوم کردن استفاده می شود. هواوی اولین شرکتی بود که از این آن در گوشی های خود استفاده کرد. در حال حاضر سایر سازندگان از دوربین پریسکوپی در گوشی ها استفاده می کنند. سامسونگ شرکتی است که در حال حاضر گوشی های با دوربین پریسکوپی تولید می کند.

  • دوربین ماکرو

دوربین ماکرو یکی از جذاب ترین امکانات در گوشی های هوشمند است. به به کاربران این امکان را می دهد تا از فاصله ای نزدیک از سوژه عکس برداری کنند. برای مثال در طبیعت برای گرفتن عکس از حشره ای کوچک روی گیاه می توان عکس های زیبا و جذابی گرفت. در حال حاضر گوشی وات پلاس 7T به جای استفاده از این دوربین از اولترا واید استفاده می کند.

انواع دوربین گوشی

دوربین اپل

گوشی های اپل از پرچم داران هستند و شکی در کیفیت آن ها وجود ندارد. گوشی های اپل در کنار سادگی کار با سیستم عامل آن ها، دوربین هایی با کیفیت و عالی دارند. در حاضر در سری جدید گوشی های اپل، امکان چند دوربینی نیز به آن ها اضافه شده است. برای مثال یکی از ویژگی های دوربین آیفون 11 پرو این است که تا 2 برابر زوم اپتیکال دارد. همچنین به صورت خودکار زوم را انجام می دهد. همچنین دارای لرزشگر اپتیکال تصاویر است. لنز آن هم 52 میلی متر است. بعلاوه دارای لنز 13 میلی متری فوق عریض است.

دوربین هواوی

گوشی های هواوی توانسته اند به خوبی با برندهای بزرگ بازار رقابت کنند. در حاضر شرکت چینی هواوی گوشی هایی با دوربین های بسیار قوی می سازد. گوشی های p40، p40 pro و p40 pro+ سه گوشی هواوی با دوربین های فوق العاده هستند. سخت افزار آنها بسیار قوی و با کیفیت است و می تواند زوم فوق العاده داشته باشد. گوشی پی 40 ساده ترین گوشی سری پی است. این گوشی 1 دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی دارد. اما دوربین سلفی پی 40 پرو 32مگاپیکسل است. قوی ترین گوشی این گروه یعنی پی 40 پلاس دوربینی با 32مگاپیکسل دارد. ناگفته نماند که تعداد دوربین سلفی پی40، 1 عدد و در دو گوشی دیگر 2 عدد است.

دوربین ال جی

گوشی های ال جی یکی از گوشی های مطرح و با کیفیت بازار هستند. دوربین موبایل ال جی در سری جی از سخت افزار خوبی برخوردار است. در واقع شرکت ال جی در سری جدید گوشی های هوشمند خود توانسته است ویژگی جدیدی را به گوشی های خود اضافه کند. گوشی جی 8 اس تینکیو یکی از گوشی های ال جی است که دوربین حرفه ای دارد. البته دوربین تنها ویژگی خاص آن نیست. حسگر ToF یکی از ویژگی های جدید و خاص در این مدل گوشی است. این حسگر باعث می شود تا عکس های حرفه ای تری گرفته شود. یکی از ویژگی های دیگر این گوشی قابلیت اسکن الگوی گردش خون دست است.

دوربین سامسونگ

در گوشی های سامسونگ هر چه که کیفیت دوربین بالاتر باشد، قیمت گوشی هم بالاتر خواهد بود. این مورد تنها در گوشی های سامسونگ دیده نمی شود. بلکه در سایر گوشی ها نیز صادق است. هرچه که اندازه مگاپیکسل دوربین سامسونگ بیشتر باشد، قیمت گوشی هم بیشتر می شود. اندازه مگاپیکسل ها با این که در کیفیت تصاویر تاثیر گذار است اما تنها عامل موثر نیست. دیافراگم گسترده یکی از مهم ترین عوامل موثر در کیفیت تصاویر است. حتی می توان گفت که از مگاپیکسل نیز اهمیت بیشتری دارد. در کنار این دو مورد، تثبیت کننده نوری تصویر هم در کیفیت تصویر تاثیر می گذارد. لنز دوربین از عوامل موثر دیگر در کیفیت تصویر است. تمامی این موارد در کنار هم می توانند در قیمت نهایی گوشی تاثیر داشته باشند.

دوربین شیائومی

دوربین شیائومی بسیار به گوشی های آیفون شبیه است. در حال حاضر گوشی های شیائومی طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده اند. طراحی دوربین گوشی شیائومی به این شکل است که یک دکمه سفید رنگ بزرگ در قست پایینی قرار گرفته است که برای شاتر و عکس گرفتن استفاده می شود. هنگامی که گوشی عمودی باشد، این دکمه سفید رنگ در قسمت چپ دیده می شود. یک دکمه قرمز رنگ دیگر نیز در سمت راست وجود دارد که به کاربر امکان فیلم گرفتن را می دهد. دوربین شیائومی امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد که تجربه کاربری خوبی را برای آن ها ایجاد می کند.

جمع بندی

گوشی های هوشمند از جمله کاربردی ترین گجت ها هستند. بدون دوربین واقعا کار سخت خواهد بود. افراد امروزه از دوربین استفاده زیادی دارند. سازندگان موبایل امروزه سعی بر افزایش میزان کیفیت آن دارند. به قدری که افراد برای فیلمبرداری و عکس گرفتن دیگر سراغ خرید دوربین نمی روند. در این مطلب به موضوع دوربین موبایل پرداختیم و انواع آنها در گوشی های چند دوربینه استفاده می شوند را معرفی کردیم. به این موضوع هم اشاره داشتیم که هرچه میزان کیفیت و قدرت سخت افزار دوربین بالاتر باشد، هزینه بیشتری باید برای آن پرداخت کرد.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0