0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

جدیدترین تکنولوژی های موبایل

۲۹ اسفند ۱۳۹۹ 812
جدیدترین تکنولوژی های موبایل

سلام. ما قراره که توی این مقاله در مورد جدیدترین تکنولوژی های موبایل با هم صحبت کنیم و ببنیم که چه تکنولوژی هایی جدید قراره که توی دنیال موبایل معرفی بشن. پس با ما همراه باشید.

 

چند سالی است که گوشی های موبایل وارد فاز جدید شده اند. از دوربین های چندگانه و سنسورهای 48 و یا 64 مگاپیکسلی که به عنوان ترند، جزو تاثیرگزارترین تکنولوژی هایی بودند، بر روی موبایل ها استفاده شده است. ما در ادامه در مورد 5 تکنولوژی جدید موبایل که به احتمال زیاد بر روی گوشی ها نسل جدید پیاده می شوند، صحبت می کنیم.

 

  • نمایشگرهای تاشو

شرکت هایی مثل سامسونگ، هوآوی و موتورلا پیش تر از این گوشی های تاشو را تولید کرده اند و احتمالا در سال های پیش رو، مدل های بیشتری از این مدل گوشی ها روانه بازار شود. شیائومی نیز طرح های جدید از گوشی های تاشو خود را به کاربرین خود نشان داده است. لاوه بر این، انتظار می رود، شرکت سامسونگ نیز به ودی از گوشی های تاشو نسل جدید خود رو نمایی کند. باید منتظر ماند و دید که چه زمانی این مدل گوشی ها، وارد بازار خواهند شد و آیا این تکنولوژی جدید می تواند مشتریان را راضی کند یا خیر؟

جدیدترین تکنولوژی های موبایل

 

  • سنسورهای 108 مگاپیکسلی

یکی دیگر از جدیدترین تکنولوژی های موبایل، استفاده از سنسورهای 108 مگاپیکسلی در گوشی های همراه است. البته باید اشاره کرد که پیش از این ها، شیائومی از گوشی می نوت 10 که از این سنسور استفاده می کند را به بازار معرفی کرده است. این در حالی است که گفته می شود در آینده ای نزدیک دو شرکت سامسونگ و ریلمی نیز با جدیدترین محصولات خود، ریلمی ایکس 50 و گلکسی اس 11 یا گلکسی اس 20، از این سنسور رونمایی می کنند. البته جا دارد که اشاره کنیم ریلمی ایکس 50 از سنسور ISOCELL Bright HMX سامسنوگ که دارای وضوحی 108 مگاپیکسلی است، استفاده می کند. این در حالی است که در سامسونگ در سری گلکسی 11ود، به یک سنسور با رده بالاتر مجهز خواهد بود. با این حساب، تنها سنسوری که بالای 100 مگاپیکسل بوده و هم اکنون در بازار است، سنسور سامسونگ می باشد، اما این در حالی است که انتظار می رود به زودی شاهد باشیم که شرکت ها و برندهای مختلف دیگر بازار دست به کار شوند و از سنسورهای بالای 100 مگاپیکسل خود، رونمایی کنند. در این میان بر روی برند سونی حساب های متفاوتی باز شده است و پیش بینی می شود که سنسور ارائه شده این برند، با کیفیت تر خواهد بود و بر روی قیمت گوشی ها نیز تاثیر خواهد گذاشت.

 

  • دوربین های پنجگانه

یکی دیگر از جدیدترین تکنولوژی های موبایل، استفاده از دوربین های پنجگانه است. بعد از اینکه شرکت اپل از دوربین های سه گانه خود رونمایی کرد، اکنون گویی زمان یکی دیگر از جدیدترین تکنولوژی های موبایل در بازار، یعنی دوربین پنجگانه فرارسیده است. پیش از این به صورت انگشت شمار، شاهد گوشی هایی بودیم که از این حسگرها استفاده کرده اند. از این میان می توان به گوشی های نوکیا پیور ویو و می نوت 10 اشاره کرد که این تکنولوژی جدید را داشتند. پیشبینی می شود، گوشی های موبایلی که دارای این ماژول پنجگانه هستند، نسبت به همتایان خود، که از ماژول چهارگانه استفاده می کنند، تنوع و ویژگی های بیشتری خواهند داشت. البته دور از انتظار نخواهد بود که به کارگیری ماژول های بیشتر بر روی گوشی های موبایل به منظله افزایش قیمت گوشی ها خواهد بود، اما مطمئنا افرادی که عاشق سلفی گرفتن هستند، از این افزایش ماژول بسیار راضی خواهند بود. حال فقط باید منتظر ماند و دید که دوربین های پنجگانه به عنوان یکی از جدیدترین تکنولوژی های موبایل، تا چه اندازه می تواند مشتریان و کاربرین را راضی نگه دارد.

 

جدیدترین تکنولوژی های موبایل

  • تکنولوژی 5G

اما بدون شک باید جدیدترین تکنولوژی های موبایل را به تکنولوژی 5G اختصاص داد. طولی نخواهد کشید که این تکنولوژی موبایلی به سرعت جای شبکه سولار قبلی خود را بگیرد و هر روزه شاهد تعداد بیشتری از گوشی های همراه باشیم که از این تکنولوژی پشتیبانی می کنند. سامسونگ را باید جزو اولین شرکت هایی به شما آورد که از تکنولوژی خارج العاده در سری جدید گوشی هایش استفاده خواهد کرد. بعد از شرکت سامسونگ، شرکت های ریلمی و وان پلاس نیز به زودی قرار است که محصولاتی ارائه کنند تا از این تکنولوژی پشتیبانی کنند. گفته ها، حاکی از آن است که حتی شرکت بزرگی مثل اپل نیز قرار است تا گوشی هایی با پشتیبانی از شبکه 5G روانه بازار کند. بی شک این تکنولوژی، جزو ترندهای بازار خواهد شد و می تواند بر قیمت گوشی های موجود در بازار، تاثیر مستقیم بگذارد.

 

  • تکنولوژی شارژ سریع 100 وات

پشتیبانی کردن از این تکنولوژی که جزو جدیدترین تکنولوژی های موبایل است، در آینده ای نزدیک می تواند معیار خوبی برای سنجش گوشی های هوشمند باشد. البته در این مسیر باید شرکت شیائومی را پرچم دار دانست. این شرکت از گوشی های نسل جدید خود که توانایی شارژ سریع 100 وات دارند رونمایی کرده که دارای یک باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر است و می تواند در زمانی معادل 17 دقیقه فول شارژ شوند. شرکت ویو نیز در حال کار بر ریو تکنولوژی شارژ سریع 120 واتی خود متمرکز شده است. گفته ها حاکی از آن است که گوشی هایی که از این تکنولوژی پشتیبانی می کنند، می توانند تنها در 12 دقیقه باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر را شارژ کنند. انتظار می رود که قیمت گوشی هایی که از این تکنولوژی جدید بهره مند هستند، بیشتر از سایرین باشد.

 

نتیجه گیری:

این ها تنها گوشه ای از جدیدترین تکنولوژی های موبایل بودند که انتظار می رود در آینده ای نزدیک بر روی دستگاه های موبایل اجرا شوند. تکنولوژی های بسیار متفاوت تری در راه است و کاربرین هر روزه منتظر شنیدن یک خبر تازه هستند. اما تا زمانی که این تکنولوژی ها روانه بازار نشده اند، نمی توان در مورد موفقیت هیچکدام از آن ها نظر داد. باید منتظر ماند و دید که کدام یک از این تکنولوژی های جدید مویابل می توانند رضایت بیشتر کاربرین خود را جلب کنند.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0