0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

سهم برندهای مختلف گوشی از بازار موبایل در سال ۲۰۲1

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ 645
برندهای مختلف گوشی

امروزه موبایل به یک ابزارضروری زندگی انسان ها تبدیل شده و می توان گفت به نوعی انجام خیلی از کارها را راحت تر و سریع تر کرده است. کارهایی مثل خرید شارژ اعتباری برای گوشی، گرفتن تاکسی، پرداخت قبوض و … تنها قسمت کوچکی از کاربردهای موبایل هستند. از آنجایی که روز به روز تقاضا برای موبایل های پیشرفته افزایش پیدا می کند، بنابراین این صنعت مدام در حال پیشرفت است و روز به روز به امکانات آن افزوده می شود. امروزه برخی از موبایل ها از برندهای مختلف گوشی به قدری قدرتمند شده اند که می توانند به اندازه یک کامپیوتر برای ما کار انجام دهند. به دلیل همین توانایی ها، انتظار می رود بازار موبایل در سال 2021 رشد قابل ملاحظه ای داشته باشد.

تکنولوژی های هوشمند در برندهای مختلف گوشی

فناوری های مربوط به گوشی موبایل دوره تکاملی خود را طی می کند. گوشی های هوشمند به تدریج جانشین بسیاری از منابع مشابه در بازار می شود. در گذشته از گوشی موبایل فقط برای تماس و ارسال پیامک استفاده می شد، اما امروزه تبدیل به دستگاهی چند کاربره تبدیل شده و تکنولوژی های به کار رفته در این گوشی ها، به یک دستاورد خیلی مهم در دنیای فناوری تبدیل شده است. امروزه این گوشی ها به یک وسیله ضروری در شهرها و روستاها تبدیل شده اند و به لطف قابلیت های متنوعی که روز به روز به آن اضافه می شود تبدیل به یک وسیله در دسترس همگان شده است. خیلی از شرکت های تجاری از موبایل به عنوان وسیله ای برای بیشتر کردن درآمد خود استفاده می کنند.

چرا صنعت گوشی تا این حد پیشرفت کرده است؟

در سال 2020 شاهد رشد 2.4 صنعت موبایل بودیم و انتظار می رود که در 2021 این رقم به 4.4 برسد. افزایش این ارقام وابسته به میزان تقاضا برای موبایل است. در حال حاضر می بینیم که گوشی های موبایل توانسته اند جایگزین خیلی از ابزارها و لوازم شوند. برای مثال موبایل های اختصاصی برای گیمرها و یا گوشی هایی مخصوص عکاسی روانه بازار شده اند. این موبایل های مخصوص عکاسی، دوربین فوق العاده ای دارند که افرادی که به عنوان بلاگر در فضاهای مجازی فعالیت می کنند، از این گوشی ها به جای دوربین عکاسی استفاده کنند. روی این گوشی ها می توان اپلیکیشن های مختلف ادیت عکس و فیلم نصب کرده و عکس ها و فیلم هایی با کیفیت بالا درست کرد.

موبایل های پیشرفته

با همه این تفاسیر به نتیجه می رسیم که موبایل یک وسیله ضروری نیست اما نبود آن می تواند زحمت زیادی برای ما داشته باشد. برای مثال خود را بدون موبایل هوشمند تصور کنید. در این صورت برای انتقال پول باید تا عابر بانک بروید. یا اگر می خوابهید با خارج از کشور تماس بگیرید باید هزینه خیلی زیادی پرداخت کنید، اما گوشی موبایل به شما کمک می کند با هزینه خیلی کمتر، و حتی به صورت تصویری، با هزینه بسیار کمتری با خارج از کشور تماس گرفت.

  • گلکسی S20+

گلکسی S20+ جز پرچمداران بازار موبایل است و به یکی از پرطرفدارترین گوشی ها در بین کاربران تبدیل شده است. این کوشی دارای صفحه نمایش 6.7  اینجی بوده و دارای رم 12 گیگابت است. همچنین 4 عدد دوربین دارد و ظرفیت باتری آن  4500 Ma است.

  • آیفون 12

در بین برندهای مختلف گوشی ، آیفون 12 از پرطرفدارترین های بازار موبایل بوده و توانسته نیاز کاربران خود را تا حد زیادی برطرف کند. قابلیت های بالا، کیفیت و همچنین عملکرد این گوشی مورد توجه عده زیادی از کاربران واقع شده است. صفحه نمایش این گوشی 6.1 بوده و دارای رزولیشن 2532 در 1170 است. رم 4 گیک دارد و دوربین های تعبیه شده درآن 2 عدد است.

  • گلکسی نوت 20 اولترا

این مدل گوشی نیز جز پرچمدان بازار بوده و وزن آن 208 گرم است. دارای صفحه نمایش 6.9 اینچی و رم 12 گیگابایتی است. همچنین 5 دوربین در آن تعبیه شده و باعث شده تا به یکی از بهترین های بازار تبدیل شود. باتری آن نیز درحدود 4500 میلی آمپر است.

  • وان پلاس 8 پرو

وان پلاس 8 پرو موفق شد در سال 2020 بیشترین امتیاز را کسب کند و جز بهترین بازار موبایل شود. از مشخصات آن می توان به وزن 199 گرمی و رم 12 گیگابتی آن اشاره کرد. روی این گوشی 5 موبایل قرار گرفته و ظرفیت باتری آن 4510 است. قابلیت دیگر این گوشی که خیلی مورد توجه قرار گرفته است، صفحه نمایش حرفه ای آن است.

  • هواوی P40 Pro

این محصول دارای امکانات جذابی است و به همین دلیل تبدیل به یکی از بهترین های بازار موبایل در سال 2021 تبدیل شده. این گوشی 209  گرم وزن داشته و رم آن 8 گیگابایت است. باتری آن نیز 4200 میلی آمپری است. از آنجا که در این گوشی 5 دوربین تعبیه شده، طرفداران زیادی پیدا کرده است. صفحه نمایش این گوشی هوآوی نیز 6.7 اینچی است. مهمترین نقطه نمایش این گوشی پردازشگر پرقدرت آن است.

سهم برندهای مختلف گوشی از بازار موبایل در سال 2021

در سال 2020 گوشی های سامسونگ، نوکیا و شیائومی بخش زیادی از بازار را به خود اختصاص دادند.دلیل پرطرفدار بودن گوشی سامسونگ این است که رقیب جدی اپل است ولی قیمت کمتری نسبت به گوشی اپل دارد. چیزی در حدود 51% از سهم بازار ایران در اختیار گوشی های سامسونگ بوده و گوشی های شیائومی نیز در حدود 18% از بازار موبایل را ازآن خود کرده اند.

بعد از سامسونگ و شیائومی، 15% سهم بازار موبایل به نوکیا تعلق دارد. رتبه بعدی مربوط به برند هوآوی (10%) و رتبه بعدی نیز متعلق به اپل است(4 درصد).

افزایش یا کاهش تقاضا برای یک گوشی، بستگی به برند، کیفیت و قیمت آن دارد. پیش بینی می شود در سال 2021 نیز بخش زیادی از بازار موبایل در اختیار سامسونگ باشد.

جمع بندی

موبایل تبدیل به یکی از مهمترین محصولات زندگی انسان امروزی تبدیل شده است و تصور زندگی بدون موبایل برای افراد خیلی سخت خواهد بود. در این متن سعی کردیم به دلایل پیشرفت گوشی و همچنین بازار موبایل در سال 2021 بپردازیم. همچنین به چند مورد از گوشی ها پرداخته و به مشخصات آنها را بیان کردیم و در آخر، در مورد گوشی هایی که سهم زیادی از بازار موبایل ایران را به خود اختصاص داده اند صحبت کردیم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0