0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

10 روش افزایش سرعت موبایل اندروید✔ ✔✔ ✔

۲ فروردین ۱۴۰۰ 646
عکس برای بالابردن سرعت گوشی

کاهش سرعت در گوشی های هوشمند طبیعی است. البته باید به این نکته باید اشاره کرد که هر چه گوشی شما سخت افزار قوی تری داشته و از جدیدترین تکنولوژی های موبایل ، دیرتر دچار کندی سرعت می شود. به هر حال اگر موبایل شما کند شده نگران نباشید. راه حل های متعددی برای افزایش سرعت موبایل وجود دارد که در این مطلب آن ها را به شما می گوییم. تا دچار اشتباه در استفاده از گوشی موبایل نشوید. اگر شما بهترین گوشی موبایل را هم داشته باشید اما نتوانید به خوبی از آن مراقبت کنید در نهایت با کاهش سرعت موبایل مواجه خواهید شد.

روش های افزایش سرعت موبایل

از روش های افزایش سرعت موبایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-مدیریت حافظه گوشی

روش اول و بسیار مفید برای افزایش سرعت تلفن های همراه این است که همیشه حواستان به حافظه گوشی باشد. حافظه گوشی های اندرویدی را باید به صورت مرتب پاک سازی کرد. سعی کنید هر چندوقت یک بار فایل های غیرضروری و اطلاعاتی که نیازی به آن ها ندارید را از حافظه گوشی پاک کنید. چرا که گوشی های اندرویدی به مرور با پر شدن حافظه دچار کندی سرعت می شوند. فراموش نکنید که بازی یا اپلیکیشنی که از آن استفاده ای ندارید را از گوشی خود حذف کنید. همچنین گالری خود را از عکس و فیلم های اضافی پاک سازی کنید.

 

2- خالی کردن حافظه کش

حافظه کش یا cach به مرور زمان پر می شود. با خالی کردن این حافظه می توانید فضای زیادی از حافظه موبایل خود را آزاد کنید. به این ترتیب سرعت و عملکرد موبایل نیز افزایش پیدا می کند. برای حذف کردن حافظه کش موبایل به سادگی می توانید وارد setting  موبایل شوید. سپس از بخش storage روی گزینه cached data کلیک کنید. فایل هایی که در این قسمت از قبل ذخیره شده بودند را پاک کنید.

3- حذف ویجت های اضافی

ویجت ها به کاربر این امکان را می دهند تا دسترسی راحت تری داشته باشد. برای مثا

عکس برای افزایش سرعت گوشی

ل ویجت های تقویم و هواشناسی را می توان نام برد. اگر از ویجت ها استفاده نمی کنید، آن ها را حذف کنید. به این دلیل که ویجت ها وقتی active یا فعال باشند، رم موبایل را اشغال می کنند. به این ترتیب سرعت عملکرد موبایل هم پایین می آید. همیشه سعی کنید از ویجت های ضروری و مهم استفاده کنید و بقیه را غیرفعال یا حذف کنید.

4-  آپدیت کردن موبایل

تولیدکنندگان گوشی های هوشمند هر چندوقت یکبار، نرم افزارهای خود را به روز رسانی می کنند. هرگاه پیغام به روزرسانی موبایل را مشاهده کردید، موبایل خود را به روزرسانی کنید. چرا که در به روزرسانی ها مشکلات قبلی نرم افزارها برطرف می شوند. به همین دلیل است که بعد از بروزرسانی، موبایل عملکرد بهتری دارد. پس بروزرسانی موبایل خود را نادیده نگیرید. این روش همچنین سبب افزایش سرعت  دانلود موبایل می شود.

5-  Auto Sync

برای این که موبایل شما سرعت بیشتری داشته باشد، ترفندهای مختلفی را می توانید استفاده کنید.

 

یکی از این روش ها غیرفعال کردن همگام سازی خودکار است. همگام سازی خودکار یکی از امکانات تلفن های هوشمند است که حساب های مختلف کاربر را همگام می کند. حساب هایی مانند ایمیل، فیسبوک، اینستاگرام و غیره حساب هایی هستند که توسط قابلیت Auto Sync همگام می شوند. شما می توانید این قابلیت را غیر فعال کنید تا سرعت موبایل خود را افزایش دهید.

6- غیرفعال کردن برنامه های پس زمینه

هنگامی که یک برنامه یا اپلیکیشن باز باشد و تنها از دکمه بازگشت گوشی استفاده کنید. برنامه به صورت کامل بسته نخواهد شد. بلکه در پس زمینه فعال می ماند. فعال ماندن برنامه باعث اشغال شدن حافظه می شود. با بستن برنامه های فعال در پس زمینه می توانید سرعت گوشی خود را زیاد کنید.

7-  برنامه های افزایش دهنده سرعت

در اپ استورهایی مانند گوگل پلی می توانید اپلیکیشن هایی را پیدا کنید که باعث می شوند سرعت گوشی افزایش پیدا کند. در حال حاضر اپلیکیشن های زیادی برای حل مشکل کندی سرعت موبایل وجود دارد که می توانید آن ها را دانلود کرده و استفاده کنید. کاری که این اپلیکیشن ها انجام می دهند این است که به خوبی موبایل را مدیریت می کنند. برای مثال هر فایلی که اضافی یا استفاده نشده باشد را حذف می کنند. حافظه کش را به صورت خودکار برای افزایش سرعت پاکسازی می کنند. همچنین کارهایی برای ذخیره سازی انرژی باتری موبایل هم انجام می دهند.

8- بازگشت به تنظیمات کارخانه

برخی از گوشی های اندرویدی مانند HUAWEI بعد از بازگشت به تنظیمات کارخانه به خوبی کار می کنند و سرعت آن ها افزایش پیدا می کند. البته این روش برای تمامی موبایل هایی که سیستم عامل اندروید دارند، کاربردی است. جالب است بدانید که بیشتر افراد اولین روشی که برای افزایش سرعت موبایل خود استفاده می کنند، روش بازنشانی به تنظیمات کارخانه است. در این روش تمامی اطلاعات و داده های موبایل پاکسازی شده و موبایل مانند روز اول می شود. و شاهد افزایش سرعت موبایل خواهیم بود.

9- لانچر

این روش برای موبایل هایی پیشنهاد می شود که زمان زیادی از آخرین آپدیت آن ها می گذرد. برای موبایل هایی که قدیمی هستند می توان از لانچرهای اندرویدی استفاده کرد. البته بازهم باید تاکید کرد که این روش مخصوص موبایل های قدیمی است.

10- اپلیکیشن های پاک کننده

اپلیکیشن های پاک کننده یا cleaner، اپلیکیشن های کاربردی هستند که وظیفه دارند موبایل را پاک سازی کنند. البته این قابلیت در گوشی های امروزی دیده می شود. اما اگر موبایل شما چنین قابلیتی را نداشته باشد، می تواند از این گونه اپلیکیشن ها استفاده کنید. برای دانلود هم می توانید به گوگل پلی مراجعه کنید. این اپلیکیشن ها به خوبی می توانند کش گوشی را پاک کرده و با حذف فایل های اضافی و به دردنخور، باعث افزایش سرعت موبایل شوند.

جمع بندی

امروزه موبایل وسیله ای ضروی برای افراد به شمار می رود. در حال حاضر موبایل کاربردهای زیادی دارد. اما به مرور زمان با افزایش میزان اطلاعات ذخیره شده، سرعت آن کاهش پیدا می کند. روش های مختلفی وجود دارد که می توان از آن ها برای افزایش سرعت موبایل استفاده کرد. در این مطلب با معرفی روش ها و ترفندهای کاربردی سعی داشتیم به شما کمک کنیم مشکل کندی موبایل خود را حل کنید.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0