0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

کارهای شگفت انگیزی که می توانید با کابل اوتی جی (OTG) انجام دهید

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ 1535
کابل اوتی جی (OTG)

کابل اوتی جی OTG ، وسیله ای کاربردی در گوشی های هوشمند است که این امکان را به شما می دهد که فلش و هارد را به گوشی خود متصل کرده و اطلاعات را بین آن ها رد و بدل کنید. کابل otg ظاهر ساده و کوچکی دارد، اما کارهای خیلی ساده و جذابی انجام می دهد. در اینجا قصد داریم شما را این وسیله آشنا کرده و کاربردهای آن را به شما بگوییم. معمولا از این وسیله برای اتصال فلش به گوشی و انتقال فایل به گوشی استفاده می کنیم. شما می توانید هر گونه وسیله و لوازم جانی که خروجی USB دارد را به وسیله این اوتی تی جی به موبایل خود وصل کنید.

در ادامه می خواهیم در باره قابلیت هایی از گوشی صحبت کنیم که می توانید به وسیله کابل OTG انجام دهید.

اتصال کیبورد کامپیوتر به گوشی

اگر قصد دارد با گوشی خود متن بلندی بنویسید و انجام این کار با کیبورد ریز موبایل برایتان سخت است، به راحتی می تواند کیبورد کامپیوتر خود را به راحتی به وسیله کابل otg به موبایل خود وصل کنید و از تایپ کردن با کیبورد کامپیوتر لذت ببرید. البته زمانی می توانید این کار را انجام دهید که پورت کیبورد قدیمی نبوده و حتما USB باشد.

اتصال ماوس به گوشی با کابل اوتی جی (OTG)

کار دیگری که می توانید به وسلیه کابل otg انجام دهید این است که انواع موس بی سیم یا سیم دار را به گوشی خود وصل کنید. در برخی شرایط این کار می توانید کمک بزرگی به شما بکند. یعنی محیط کارتان اندروید است ولی می توانید از موس استفاده کنید. این مورد مخصوصا در برنامه های ادیت عکس در موبایل می تواند کمک بزرگی باشد. بستگی به خلاقیت خود کارهای جالبی می توانید بدینوسیله انجام دهید.

اتصال فن USB به گوشی

در گرمای تابستان در محیط های گرم و سربسته، هیچ چیز نمی تواند به اندازه فن خوشحالتان کند. شما می توانید یک فن را به وسیله کابل OTG به موبایل خود وصل کنید تا از داغ شدن گوشی خود در اثر کار زیاد پیشگیری کنید.

 

اتصال مموری کارت ها به موبایل

به وسیله این کابل اوتی جی (OTG) می توانید انواع مموری کارت ها را به موبایل خود وصل کنید و به اطلاعات این مموری در گوشی خود دسترسی داشته باشید. این کار زمانی که در جایی هستید که به کامپیوتر دسترسی ندارید، می تواند کمک بزرگی به شما کند. کابل اوتی جی نوعی مبدل است که می توانید به وسیله آن گوشی هوشمند را بدون واسطه به فلش و هارد متصل کرده و فایل ها را بین آنها انتقال دارد. بدون اینکه نیاز به کامپیوتر داشته باشید.

اتصال دسته بازی به گوشیکاربردهای کابل اوتی جی

اگر اهل  گیم با موبایل هستید، می توانید با اتصال دسته بازی به موبایل خود به وسیله کارت OTG، نهایت لذت را از بازی کردن با موبایل ببرید. در بازی هایی که در آنها خیلی از دسته بازی استفاده می شود، این کار می تواند بازی را برای شما جذاب تر کند.

اتصال لامپ USB به گوشی

در محیط های تاریک و کم نور، شما می توانید با اتصال لامپ ،USB روشنایی ای در حد فلش موبایل خود ایجاد کنید از آنجا که همه لامپ های USB از نوع LED بوده و کم مصرف هستند، نیاز نیست نگران تمام شدن باتری خود باشید.

استفاده کردن هارد اکسترنال به وسیله موبایل

البته بسته به موبایل خود، می توانید به وسیله کابل اوتی جی موبایل خود، انواع هارد اکسترنال از 500  gb تا 2 tb را به وسیله موبایل خود استفاده کنید که واقعا می توانید مفید باشد، مخصوصا زمانی که فایل هایی با حجم بالا دارید که امکان نگهداری آنها در گوشی را ندارید.

اتصال دوربین فیلمبرداری به گوشی

شما می توانید از اتصال موبایل به وسیله دوربین دی اس ال، از آن به عنوان صفحه نمایش دوم خود استفاده کنید، همچنین می توانید تنظیمات دوربین را به وسیله موبایل خود تغییر دهید. این کار زمانی می توانید مفید باشد که شما در محیط بیرون با نور زیاد هستید که دیدن تصویر در ال سی دی کوچک دوربین کار سختی است.

شارژ گرفتن از یک موبایل دیگر

این مورد که معمولا افراد خیلی کمی از آن خبر دارند، بسیار جالب، جذاب و خیلی هم کاربردی است. ممکن است این کار عده ای را ناراحت کند ولی در عین حال می تواند سبب خوشحالی دیگری شود. به کمک کابل OTG شما می توانید موبایل خود را با استفاده از موبایل دیگر شارژ کنید. این کار زمانی می تواند مفید باشد که شارژ باتری گوشی خیلی کم شده و شما یک تماس فوری دارید و یا کار اضطراری دیگری پیش آمده که باید با گوشیتان انجام دهید اما به پریز برق دسترسی ندارید. در این صورت می توانید از موبایل شخص دیگری به عنوان پاوربانک استفاده کنید.

امیدواریم این کار را طوری انجام دهید که باعث ناراحتی فردی که از گوشی او شارژ می گیرید نشود. در این حالت اوتی جی را به گوشی دوستتان وصل کرده و قسمت USB را هم به همان اوتی جی بزنید. سر دیگر کابل شارژ را هم به گوشی خود بزنید و به این ترتیب شارژ را از گوشی آن فرد به گوشی خودتان انتقال دهید. این موضوع می تواند خیلی کاربردی بوده و در مواقع خیلی ضروری به شما کمک کند. البته توجه داشته باشید که سرعت شارژ به این روش خیلی پایین است.

شارژ گچت ها

اما به نظر می رسد استفاده عمده ای که می توانید از این روش بکنید و خیلی به دردتان می خورد این است که به وسیله OTG گجت های شارژِی مثل هندسفری های بلوتوثی، اسپیکر و ساعت های هوشمند را که همراه خود بیرون می برید، به وسیله گوشیتان شارژ کنید. این روش خیلی کاربردی است مخصوصا زمانی که با هندسفری بلوتوثی خود نیاز ندارد که یا ته شارژ است یا شارژ  آن تمام شده است.

در این متن سعی کردیم ابتدا کابل اوتی جی (OTG) گوشی های هوشمند را به شما معرفی کنیم و در ادامه به کارهای شگفت انگیز و جالبی که می توانید به وسیله این کابل و موبایل انجام دهید پرداختیم که شاید شما از برخی از این روش ها اطلاع نداشتید. امیدوارم این مطالب برایتان مفید و کاربردی باشد.

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0