0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

انواع صفحه نمایش گوشی های هوشمند

۲۰ خرداد ۱۴۰۰ 542
صفحه نمایش گوشی های هوشمند

همانطور که می دانید صفحه نمایش گوشی های هوشمند ، نوعی فناوری است که از قابلیت های منحصر به فردی، برخوردار است و در عین حال نیز اصلی ترین تکنولوژی است که برای ساخت یک گوشی هوشمند به کار گرفته می شود. به همین دلیل، یکی از ملاک های اصلی انتخاب و خرید یک گوشی هوشمند، محسوب می شود و کاربران در حین خرید حتماً باید در مورد آن اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند. از این رو، ما قصد داریم در ادامه، در مورد ویژگی ها و خصوصیت های صفحه نمایش گوشی ها هوشمند صحبت کنیم تا کاربران بتوانند بهترین گزینه را انتخاب کنند و به شما نیز پیشنهاد می دهیم که تا پایان، با ما همراه باشید تا بیش تر با کاربرد و قابلیت های این فناوری مدرن آشنا شوید.

انواع صفحه نمایش گوشی های موبایل

گوشی های هوشمند، با استفاده از قابلیت های متعددی که دارند توانسته اند نقش مهمی در زندگی بشر ایفا کنند و از این رو، بازار رقابت تولید و عرضه آن ها بسیار پر رونق است. تنوعی که در این حوزه وجود دارد روز به روز کاربران بیش تری را به سمت استفاده از گوشی های هوشمند، سوق می دهد و از آن جایی که بخش بزرگی از این تنوع در طراحی و ساخت صفحه نمایش گوشی های هوشمند، صورت می گیرد ما قصد داریم در این بخش انواع محتلف صفحه نمایش را به شما معرفی کنیم و آن عبارتند از:

  1. صفحه نمایش LCD

صفحه نمایش ها LCD، یکی از پر کابرد ترین انواع صفحه نمایش گوشی های هوشمند ، هستند که با استفاده از کریستال مایع ساخته می شوند و به دلیل قابلیت های منحصر به فردی که دارند در زمره بهترین صفحه نمایش های موبایل قرار دارند. به جرأت می توانیم بگوییم که جزء معدود نمونه هایی است که در تمام مدل های گوشی هوشمند، مورد استفاده قرار می گیرد و در قیاس با سایر مدل ها نیز با قیمت منصفانه تری به بازار ارائه می شوند.

  1. صفحه نمایش AMOLED

یکی دیگر از انواع صفحه نمایش های موبایل، صفحه نمایش AMOLED، هستند كه با وجود این که بسیار ظریف هستند، قدرت پاسخگویی بسیار بالایی دارند و قابلیت این را دارند که یک تصویر بسیار عالی و با کفیفت، برای کاربران به نمایش بگذارند و این در حالی است که برای اجرای این فرآیند از انرژی بسیار محدودی استفاده می کنند و همین امر موجبات محبوبیت آن ها را در میان کاربران فراهم کرده است.

  1. صفحه نمایش های LED

انواع دیگر صفحه نمایش های هوشمند، صفحه های هوشمند LED، هستند که با وجود این که در رده جدید ترین انواع صفحه های هوشمند قرار می گیرند، اما از لحاظ عملکرد جزء بهترین صفحه های هوشمند قرار دارند و از مزایای بسیاری نسبت به سایر صفحه نمایش ها، برخوردار هستند که سرعت واکنش بالا، زاویه دید بازتر و وزن و ضخامت پایین تر مهم ترین آن ها، به شمار می آیند.

  1. صفحه نمایش هاى IPS

صفحه نمایش هاى IPS، نوع دیگری از صفحه نمایش های هوشمند هستند که دارای عملکرد بسیار خوب و سریعی هستند و محبوبیت بالایی در میان کاربران دارند. اما از آن جایی که هزینه ساخت آن ها بیش تر از سایر مدل ها، است بیش تر در گوشی های رده بالایی مانند محصولات شرکت اپل مورد استفاده قرار می گیرند و در اختیار داشتن آن، مستلزم پرداخت هزینه ای سنگین است.

  1. صفحه نمایش Retina Display

آخرین صفحه نمایشی که می خواهیم به شما معرفی کنیم صفحه نمایش های Retina Display، هستند که اولین بار توسط شرکت اپل به کار گرفته شدند و در قیاس با سایر نمونه ها بسیار سریع تر و هوشمند تر عمل می کنند و در واقع، در رده بهترین و در عین حال گران ترین مدل های صفحه نمایش های هوشمند موبایل، قرار می گیرند و به کار گیری آن برای ساخت گوشی های هوشمند، کیفیت و عمکلرد آن ها را به صورت قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

صفحه نمایش گوشی

ملاک انتخاب بهترین صفحه نمایش

ما در قسمت قبل، معروف ترین و بهترین صفحه نمایش های گوشی های هوشمند را، به شما معرفی کردیم و در این قسمت می خواهیم در مورد ملاک انتخاب بهترین صفحه نمایش هوشمند صحبت کنیم که احتمال می دهیم برای تمام کسانی که قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارند، موضوع مهمی باشد و برای پرداختن به این موضوع، باید این نکته را یادآور شویم که ملاک انتخاب بهترین صفحه نمایش، بسته به نوع هدف کاربر و میزان بودجه ای که می خواهد برای خرید گوشی اختصاص دهد، می تواند متغیر باشد.

از این رو، هر شخصی که قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارد قبل از هر اقدامی، باید موضع خود را در رابطه با دو معیار مذکور، مشخص نماید و بعد با در اختیار داشتن اطلاعات مورد نیاز خود، برای خرید اقدام نماید.

البته، از آن جایی که دنیای فناوری گوشی های هوشمند، بسیار گسترده است ممکن است که شما برای انتخاب یک گوشی هوشمند خوب، به اطلاعات بیش تری نیاز داشته باشید. از این رو، پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هر اقدامی برای خرید یک گوشی هوشمند، حتماً با یک نمایندگی فروش معتبر مشورت کنید و بر اساس اطلاعاتی که از این طریق به دست می آورید، جهت خرید اقدام نمایید و در نظر داشته باشید که دنیای فروش گوشی های هوشمند، یک دنیای متنوع و در حین حال جذاب است، از این رو، اگر بدون اطلاعات کافی وارد این حوزه شوید، ممکن است دچار سردگمی شوید پس حتماً توصیه ما را جدی بگیرید تا بتوانید یک انتخاب روشمند و دقیق داشته باشید.

جمع بندی

ما در این مبحث، در مورد صفحه نمایش های گوشی های هوشمند صحبت کردیم و انواع آن را به طور مفصل به شما معرفی کردیم و دلیل این که به طور خاص به این موضوع پرداختیم این بود که بتوانیم یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب گوشی های هوشمند را به شما معرفی کنیم و امیدواریم با این اطلاعاتی که در اختیارتان قرار دادیم، به هدف خود دست یافته باشیم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0