0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

چگونه گو شی های خود را ضد ضربه کنیم ؟

۱۲ شهریور ۱۴۰۰ 760
گوشی ضد آّب

اولین کاری که بعد از خرید یک گوشی باید انجام داد، ضد ضربه کردن آن است. چرا که امکان دارد با یک اتفاق خیلی کوچک آسیب ببینند. احتمال آسیب دیدن صفحه نمایش هم معمولا بیشتر از قسمت های دیگر است. اگر جز افرادی هستید که خیلی مراقب گوشی خود نیستید و مجبورید برای درست کردن آن هزینه های زیادی را متحمل شوید، پیشنهاد می کنیم در ادامه با همراه باشید، تا بیشتر در مورد گوشی‌ های ضد ضربه صحبت کرده و راهکارهایی ارائه دهیم که هر چه بهتر بتوانید از گوشی خود مراقبت کنید.

گوشی های ضد ضربه هوشمند

رفته رفته با پشرفت تکنولوژی، قابلیت های زیادی به گوشی های هوشمند اضافه می شود. از این قابلیت ها، می توان به گوشی های مخصوص گیم و یا گوشی هایی با قابلیت عکاسی فوق العاده اشاره کرد. از دیگر قابیلت های اضافه شده این گوشی ها می توان به ضد ضربه بودن و ضد آب بودن آن آشاره کرد.

هر فردی بنا به استفاده ای که دارد، از گوشی های هوشمند استفاده می کند. افرادی هستند که صرفا به خاطر یک تماس ساده و استفاده از شبکه های اجتماعی، اقدام به خرید گوشی می کنند، برخی دیگر برای عکاسی و عده ای دیگر هم برای بازی های دیجیتالی. به هر منظوری که گوشی خریداری کرده اید، باید در نظر داشته باشید که این گوشی ها از قطعاتی ساخته شده اند که می توانند با کوچکترین ضربه ای و یا افتادن در آب و خیس شدن، اتصال الکتریکی پیدا کرده و به راحتی آسیب ببینند.

افرادی هستند که بنا به شغل خود، باید گوشی ای را خریداری کنند که در برابر ضربات و خیس شدن آسیب ندیده و یا کمتر دچار آسیب شوند. به این منظور گوشی های هوشمندی تولید شده اند که خاصیت ضد ضربه و ضد آب دارند. این نوع گوشی ها مناسب افرادی هستند که کوه نورد، نظامی و غیره بوده و یا در شغل هایی منانند عواضی، کارگری و دیگر مشاغل این چنینی مشغول به کار هستند.

تفاوت گوشی های ضد ضربه و ساده

اکثر گوشی‌ های ضد ضربه ، مقاومت بسیار بیشتری نسبت به گوشی های هوشمند ساده دارند. البته این بدان معنی نیست که صد در صد در برابر ضربه مقاوم هستند، اما در حالت کلی نسبت به گذشته مقاوم تر شده اند و هنوز خیلی جای پیشرفت دارند. در حالت کلی تلفن های همراه معمولی ای که هوشمند نیستند، نسبت به تلفن های همراه هوشمند، مقاوم بیشتری در برابر ضربه دارند؛ چرا که دارای قطعات زیاد و پیچیده ای نیستند.

شناسایی گوشی های ضد ضربه

برای پی بردن به اینکه یک گوشی ضد ضربه است، باید به استاندار IP آن دقت کرد. این استاندارد نشان دهنده این است که گوشی در برابر ضربه، آب وجریانات الکتریکی تا چه حد مقاوم است. IP کوتاه شده عبارت Ingress Protection است.

مثلا گوشی آیفون 7 دارای گواهی IP67 هست. در اینجا عدد 67 در کنار IR نشان دهنده این است که این گوشی در برابر چه عواملی از خود مقاومت نشان می دهد.

Nanoglass

چگونه صفحه موبایل را ضد ضربه کنیم؟

علاوه بر داشتن استاندارد IP باید خودتان نیز تا جای ممکن این مقاومت را بیشتر کرده و گوشی خورد را ضد ضربه کنید. بدین منظور می توانید از گلس های شیشه ای و پلاستیکی برای صفحه نمایش گوشی استفاده کنید.

گلس گوشی از مهم ترین و حساس ترین قسمت های گوشی است که حتی در برندهای معروف هم امکان آسیب دادن آن بیشتر از گوشی های دیگر است. بدین منظور اولین اقدامی که باید بعد از خرید گوشی انجام دهید، خرید یک گلس خوب و ضدخش است. از بین گلس های موجود در بازار، باید گلسی را انتخاب کنید که ظرافت خاصی داشته و باعث می شود استفاده بهینه های از گوشی داشته باشید. بهترین نوع گلس، نانو گلس است که ظرافت خاصی داشته و دارای ضرافت خاصی است. در ادامه بیشتر راجع به این گلس در گوشی‌ های ضد ضربه صحبت می کنیم.

جنس نانو گلس

قطره ای نانوگلس شیشه ای از نوع مایع است که از مخلوط شیشه و حلال های شیشه ایجاد شده است. این مایع زمانی که بر روی یک سطح  خشک چکانده می شود، خشک شده و سفت تر از قبل می شود. از این شیشه ها تا قبل از این در کارهای فضایی استفاده می شد که برای سخت کردن سطوح مورد استفاده قرار می گرفت. این نوع مایع باعث می شود که هیچ گونه حبابی زیر گلس ایجاد نشود.

گلس نانو از نوع جامد هم وجود دارد که با نام نانو گلس جامد نامیده می شود، که مشابه گلس شیشه ای است و در ساخت آن از الیاف نانوپلیمتری استفاده می شود و متفاوت با نانو مایع است. بنابراین به هنگام خرید مراقب باشید که نانو گلس مایع و جامد را با یکدیگر اشتباه نگرید. به هنگام خرید نانو گلس مایع، حواستان باشد که از نوع باکیفیت آن استفاده کنید، چرا که در صورت بی کیفیت بودم ممکن است روی تاچ گوشی تاثیر منفی داشته باشد.

ضد ضربه کردن صفحه گوشی با دستگاه نانو گلس

ممکن است شما اسم این دستگاه را شنیده باشید، اما قصد ما این است در ادامه به صورت تخصصی تر در باره این دستگاه صحبت کنیم. نانو گلس دستگاهی است که درون یک بسته خیلی مجهز ارائه می شود. همچنین در این بسته، پاور بانک، سیم هایی که به منظور اتصال به پاور بانک هستند، دو قطره اصلی نانو گلس و همچنین قطره های خوشبو کننده قرار دارند که در کل به صورت یک پک به فروش می رسند.

برای استفاده از این گلس، در ابتدا با یک دستمال های جادویی که درون پک دستگاه نانو گلس وجود دارد، اقدام به پاک کردن صفحه گوشی خود کنید. سپس قطره ها را رو صفحه نمایش چکانده و روی صفحه گوشی پخش کنید. بعد از این مراحل با قرار دادن گوشی خود داخل دستگاه دستگاه نانو گلس، منتظر باشید تا گلس روی گوشی نصب شود.

مزایای استفاده دستگاه نانو گلس

استفاده از این دستگاه برای ضد ضربه کردن صفحه نمایش گوشی مزایای متعددی دارد که یکی از آنها مقرون به صرفه بودن آن است؛ چرا که باعث می شود صفحه نمایش دیر به دیر خراب شود و به این ترتیب در بلند مدت هزینه کمتری برای شما داشته باشد.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0