0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

قیمت جدیدترین گوشی آیفون 2021 در بازار ایران

۹ تیر ۱۴۰۰ 643
جدیدترین گوشی آیفون

اپل به عنوان یکی از پرچمداران تولید انواع گوشی های موبایل بی نظیر، هر ساله از نسخه های جدید خودش رونمایی می کند. از تقریبا 8 سال پیش که شرکت اپل از نسخه آیفون 5 خود رونمایی کرد، تا به امروز نسخه های بسیار گسترده و متفاوتی را به بازار عرضه کرده است. اما شما از جدیدترین گوشی آیفون چه می دانید؟ آیا می دایند قیمت جدیدترین گوشی آیفون چقدر است؟

آیفون 12، جدیدترین گوشی آیفون

شاید برکسی پوشیده نباشد که جدیدترین آیفون در بازار ایران، آیفون 12 است. این گوشی که به عنوان جدیدترین گوشی 2021 شرکت اپل شناخته می شود، توانست بعد از رونمایی، توجهات بسیار زیادی را به خودش جلب کند. شرکت اپل بعد از تبلیغات فراوانی که انجام داد، بلاخره در پایان سال 2020 از چهار مدل آیفون 12 خود رو نمایی کرد. این مدل ها عبارت اند از:

  • آیفون 12 مینی
  • آیفون 12
  • آیفون 12 پرو
  • آیفون 12 پرو مکس

اپل در آخرین نسخه از آیفون های خودش، از یک تراشه بسیار بسیار قدرتمند استفاده کرده است. این تراشه A14 دارای اندازه ای 5 نانومتری بوده که از پردازنده 8 هسته ای و سرعت 3.1 هرتزی بهره می برد. اما با یک حساب سرانگشتی می توان اینگونه برداشت که جدیدترین گوشی آیفون در مقابل نسخه های قدیمی تر، زیاد تغییراتی نداشته و شاید در قسمت هایی، شاهد پس رفت هم باشیم. در ادامه به بررسی کامل این موضوع خواهیم پرداخت.

بدنه گوشی آیفون 12

همانطور که متوجه شدید جدیدترین گوشی آیفون چیست، باید بدانید که ساختار بدنی آیفون 12  از IPS68 ساخته شده که در قسمت های جلو و عقب از گوریلا گلاس برای محافظت بهره برده شده است. در حالی که آیفون 12 پرومکس 7.4 میلی متری در مقایسه با آیفون 11 8.1 میلی متری، با کاهش ضخامت همراه بوده است، اما وزن ان از 226 گرم، به 28 گرم افزایش داشته است.

صفحه نمایش جدیدترین گوشی آیفون

صفحه نمایش آیفون 12 تغییری نداشته و از همان Super Retina XDR OLED استفاده شده است. اندازه صفحه نمایش آیفون پرو مکس نسبت به آیفون 11 پرو مکس از 6.5 اینچ به 6.7 اینچ رسیده است، اما آنچه حائز اهمیت است، افزایش نسبت صفحه به بدنه گوشی است. در آیفون 12 شاهد افزایش چشمگیر نسبت صفحه نمایش به بدنه از 83.7 درصد به 87.4 درصد روبرو هستیم.

پردازنده گوشی آیفون، قدرت و سرعتی بی نظیر

همانطور که اشاره شد، در جدیدترین گوشی آیفون، شاهد یک پردازنده A14 5 نانومتری هستیم که می تواند به راحتی سنگین ترین بازی ها و برنامه های مختلف را اجرا کند. آیفون به کمک این پردازنده 6 هسته ای خودش که یک پردازنده گرافیکی 4 هسته ای را در کنار خودش می بیند، توانسته بالاترین سطح ممکن از اجرا را در اختیار مشتریان خودش قرار دهد. همین امر باعث شده تا قیمت جدیدترین گوشی آیفون با افزایش روبرو شود.

دوربین آیفون 12

جدیدترین گوشی آیفون در بازار ایران اما از لحاظ دوربین شاهد تفاوت های زیاد و گسترده ای نبوده است. شاید بتوان تنها تفاوت آیفون 12 پرو مکس را در مقایسه با آیفون 11 پرومکس، اشافه شدن یک لنز سنسور دانست. این لنز سنسور که کارش تشخیص عمق و میدان است، می تواند باعث شود که عکس های معمولی هم به عکس های حرفه ای بدل شوند.

دوربین گوشی آیفون

شرکت اپل در آیفون 12 پرو مکس خودش سه لنز مختلف را در کنار هم قرار داده است. یک لنز با قابلیت اولترا واید، دیگری با قابلیت تله فوتو و آخرین لنز، لنز عادی با رزولوشن 12 مگاپیکسل. در لنز تله فوتو آیفون 12 پرومکس، قدرت زوم از 2X به 2.5X افزایش پیدا کرده است که به کاربر اجازه زوم دیجیتال بدون کمترین افت کیفیت را می دهد.

اما این همه ماجرا نیست، اپل در جدیدترین گوشی آیفون خود به شما اجازه فیلمبرداری حرفه ای به کمک فناوری دالبی ویژن را می دهد. این گوشی می تواند فیلم های خود را با کیفیت 4K با 30 و 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. اگر شما از کیفیت 1080 برای ضبط فیلم استفاده کنید، می توانید فیلمی ضبط کنید که از 30 فریم به 240 فریم حرکت می کند. تمامی این تکنولوژی ها بر روی قیمت جدیدترین گوشی آیفون تاثیر مستیمی می گذارند.

باتری جدیدترین گوشی آیفون سال 2021

اما شاید بخواهید بدانید که پس رفت این گوشی آیفون چیست؟ باید بگوییم که در قسمت باتری! شرکت اپل در یک اقدام عجیب، حجم و ظرفیت باتری آیفون 12 پرومکس خودش را کاهش داده است. با اینکه یکی از انتقادهای مختلف افراد نسبت به گوشی های آیفون، باتری های کم ظرفیت آن بود، اما شرکت اپل در آخرین نسخه از گوشی های آیفون خودش ظرفیت باتری را 300 میلی آمپر کاهش داده است. این تغییر باعث ناامیدی هواداران این گوشی موبایل شده است.

اما خبر خوب برای خریدارن جدیدترین گوشی آیفون این است که آیفون 12 پرومکس در شارژ کردن باتری خودش، دارای عملکرد بهتری است. این گوشی از شارژ سریع 20 وات پیشتیبانی کرده و می تواند تنها در 30 دقیقه، 50 درصد از باتری خودش را شارژ کند. ظرفیت باتری در آیفون 12 پرومکس برابر با 3687 میلی آمپر بوده و در آیفون 11 پرومکس، 3969 میلی آمپر.

رم و حافظه در گوشی آیفون 12

بعد از چندین سال، شرکت اپل بلاخره در جدیدترین گوشی خود به جای استفاده از رم 4 گیگابایت از روم 6 گیگابایت استفاده کرده است. این امر باعث بهبود عملکرد و سرعت این گوشی خواهد شد. البته از نظر حافظه شاهد تغییری در این کدل نبودیم و هنوز هم خبری از گوشی های آیفون با حافظه 1 ترابایتی نیست.

قیمت گوشی جدید آیفون

همانطور که اشاره شد، به دلیل استفاده از تکنولوژی و فناوری های جدیدی که در آیفون 12 شاهد بودیم، می توان توقع داشت که قیمت این گوشی نسبت به نسخه های قبلی خودش با افزایش روبرو باشد. باید اشاره کرد که قیمت جدیدترین گوشی آیفون در بازار ایران دائما با نوسانات مختلفی روبرو است و قیمتی که در ادامه گفته می شود، یک قیمت تقریبی بوده که امکان تغییر در آن بسیار زیاد است.

اما به صورت حدودی می توان قیمت گوشی جدبد آیفون را به شرح زیر بیان کرد:

  • قیمت آیفون 12 مینی

699 دلار – چیزی در حدود 18 تا 27 میلیون تومان

  • قیمت آیفون 12

799 دلار – چیزی در حدود 24 تا 32 میلیون تومان

  • قیمت آیفون 12 پرو

999 دلار – چیزی در حدود 30 تا 37 میلیون تومان

  • قیمت آیفون 12 پرومکس

1099 دلار – چیزی در حدود 32 تا 54 میلیون تومان

نتیجه گیری:

برند اپل را می توان یکی از برندهای پیشرو در حوزه تولی انواع گوشی های موبایل دانست. آیفون های تولیدی این برند همیشه به عنوان بهترین گوشی های سال انتخاب می شوند. اما جدیدترین گوشی آیفون در سال 2021، یعنی آیفون 12 توانست توجهات بسیار زیادی را به خودش جلب کند. هر چند که این آیفون با پیشرفت هایی روبرو بوده است، اما در برخی از نقاط، شاهد پس رفت هایی نیز در این گوشی بودیم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0