0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

بهترین گوشی موبایل {2021} از نظر دوربین📷

۱ فروردین ۱۴۰۰ 1371
عکس برای بهترین برند گوشی

امروزه گوشی های هوشمند از ضروریات زندگی افراد هستند و هر روز که می گذرد به تکنولوژی گوشی ها افزوده می شود و نیازهای بیشتری را پاسخ می دهد. به همین دلیل زندگی افراد روز به روز به این گوشی ها وابسته تر می شود. امروزه انواع و اقسام گوشی ها در برندهای مختلفی تولید می شوند و به این ترتیب کار انتخاب و خرید گوشی را سخت تر می کنند. طبیعی است که در چنین مواقعی برای اینکه افراد بتوانند انتخاب درستی داشته باشند، انواع گوشی های برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و به این ترتیب سعی می کنند بهترین گوشی موبایل را برای خود انتخاب می کنند. ما قصد داریم در این مطلب در مورد انتخاب بهترین گوشی دنیا و آیا اینکه اصلا این سوال درست یا خیر صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کدام برند گوشی عملکرد بهتری دارد؟

گوشی خوب برای افراد مختلف تعریف متفاوتی دارد. یعنی هر فردی بنا به نیازی که دارد به سراغ مدل گوشی خاصی می رود. ممکن است برای فردی دوربین گوشی مهم باشد و برای فردی دیگر باتری گوشی و …بنابراین باید سوال خود را اینگونه مطرح کنیم که بهترین گوشی در زمینه های مختلف کدام است. مثلا از نظر صفحه نمایش، گوشی های اپل بهتر است یا سامسونگ یا شیائومی؟

چیزی که در این مقایسه ها باید مورد توجه قرار گیرد این است که تفاوت ها در جزئیات ریز خود را نشان می دهند و تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارند. یعنی این تفاوت ها خیلی به چشم نمی آیند و فقط کسی که نگاه تخصصی به این موارد داشته باشد می تواند این جزئیات را متوجه شود.

مثلا اگر ما یک گوشی سامسونگ و یک گوشی آیفون در دستمان داشته باشیم، شاید در جزئیات، گوشی سامسونگ بهتر باشد، اما به این معنی نیست که گوشی آیفون به درد نخور باشد. واقعا اینطور نیست. اینجاست که برمی گردیم به آن نیازی که در مورد گوشی داریم.

کدام گوشی صفحه نمایش بهتری دارد؟

کسی که صفحه نمایش برایش خیلی مهم است، مثلا فیلم زیاد می بینید، گرافیست یا گیمر است، در این صورت است که باید برای خرید گوشی با صفحه نمایش خوب، باید جزئیات صفحه نمایش را در نظر گرفته و به موارد ریز در مورد تفاوت های صفحه نمایش گوشی ها توجه کند. البته نمی توان اینطور دسته بندی کرد که مثلا گفت یک گیمر حرفه ای حتما باید سرعت نرخ تازه سازی صفحه نمایش گوشی اش 120 هرتزی باشد. بلکه گیمرهایی هم هستند که با نمایشگر 60 هرتزی خیلی موفق عمل می کنند.

بهترین گوشی موبایل از نظر پردازنده کدام است؟

در مقایسه گوشی ها، خیلی در مورد تفاوت ها و عملکرد پردازشی آن ها در گوشی های پرچم دار صحبت می شود. مثلا اختلاف پردازنده های سامسونگ گلکسی S20 اولترا 11 پرومکس، به این صورت است که آیفون 11 پرومکس با داشتن چیپست A13 برایونی که که اپل خیلی در مورد آن تبلیغ کرد، نسبت به سامسونگ گلکسی S20 اولترا با نسخه اسنپدراگون 865، فقط در 4 ثانیه تفاوت سرعت دارد. یعنی سرعت پردازش آیفون 4 ثانیه بیشتر بود. حالا اگر شما فکر می کنید که این 4 ثانیه می تواند زندگی شما را تغییر دهد پس آیفون بدون شک انتخاب اول شما خواهد بود.

با اینکه در مورد پردازنده موبایل ، آیفون بهتر عمل می کند، اما میزان رم سامسونگ 16 گیگابایت و میزان رم آیفون 4 گیگابایت است. تفاوت در دور مسابقه به 15 ثانیه می رسد.

بهترین گوشی موبایل از نظر دوربین

دوربین یک موضوع مورد توجه در انتخاب گوشی است .مثلا می گویند دوربین فلان گوشی، 520 مگاپیکسل و دوربین آیفون، 12 مگاپیکسل است. این به این دلیل نیست که آیفون، گوشی خوبی نیست. شاید در خروجی عکس ها تفاوت خیلی به چشم نیاید.

ما عکس را معمولا در نمایشگر گوشی نگاه می کنیم. نمایشگر گوشی رزولوشین فول اچ دی (Full  HD) یا نهایتا فورکی 4K و در بهترین حالت ابعاد 7 اینچ است. این تفاوت در گوشی اصلا دیده نمی شود. مگر اینکه شما بخواهید این عکس را در صنعت چاپ ببرید، که در این صورت عکسی که با دوربین 520 مگا پیکسلی گرفته شده است را می توان در ابعاد بزرگتری چاپ کرد.

عکس برای بهترن گوشی های بازار

حالا فکر کنید آخرین باری که شما در ابعاد بزرگ عکس چاپ کرده اید چه زمانی بوده است.

در مورد دوربین اگر عکس های گرفته شده با دوربین گوشی های سامسونگ گلکسی S20 اولترا و آیفون 11 پرومکس را با یکدیگر مقایسه کنیم، این تفاوت ها در جاهای مختلف متفاوت است. در جاهایی جزئیات عکسS20  اولترا بهتر است و در جاهایی هم داینامیک رنج آیفون بهتر عمل می کند. یعنی تماما در حال رقابت با یکدیگر هستند و مطلقا نمی توان گفت که کدام یک بهتر از دیگری است. البته شاید تا 5 سال پیش می شد چنین مقایسه ای انجام داد. اما امروزه واقعا نمی توان گفت که چه برندی در فلان قسمت مطلقا بهتر از برندهای دیگر عمل کرده است. رفته رفته اختلاف برندها کمتر و کمتر می شود. در چنین مواقعی پای سلیقه افراد و تجربه کاربری برای انتخاب گوشی به میان می آید.

نقش تجربه کاربری در انتخاب گوشی

تجربه کاربری نقش مهمی ایفا می کند. مثلا اگر شما قبلا از گوشی آیفون و سیستم عامل IOS استفاده کرده باشید برایتان بسیار سخت است که به بخواهید به سیستم عامل دیگری سوئیچ کنید. در اینصورت شما در برابر برندهای دیگر جبهه می گیرید.

هدف از این متن این است که به شما بگوییم هر برندی یک سری نکات مثبت و یک سری نکات منفی دارد. اما سرانجام به این نتیجه می رسیم که همه گوشی ها مثل هم هستند و خوب کار می کنند. یعنی ما در نهایت در تمام برندها به یک چیز می رسیم و آن رضایت در تجربه کاربری است. شما با توجه به عادت ها و همچنین کاربردهایی که دارید، برند خاصی برایتان کارآمدتر است. مثلا اگر شما فردی هستید که تبادل داده زیادی با گوشی و در ایران هم زندگی می کنید، طبیعی است که برند اندروید برایتان دردسر کمتری خواهد داشت و برایتان راحت تر است. یا اگر شما فردی هستید که از گوشی فقط برای تماس تلفنی استفاده می کنید، در اینصورت این مقایسه ها برایتان اهمیت چندانی نخواهد داشت. یک گوشی ساده و معمولی نیازتان را برطرف خواهد کرد.

افراد معمولا گوشی ها را برحسب تجربه کاربری که دارند قضاوت می کنند. اما اگر بخواهید به مقایسه گوشی بپردازید باید این مقایسه را از زبان کسی بشنوید که بی طرف است و هیچ قرض ورزی و جبهه خاصی در مورد هیچ برندی ندارد.

نتیجه گیری

هرگز نپرسیم اپل بهتر است یا سامسونگ؟ شیائومی بهتر است یا هوآوی؟ و …الان که در سال 2021 هستیم اصلا این موضوعات مطرح نیست چون که برندها رقابت های بیسار سنگین و نزدیک به همی دارند. با اینکه هر کدام در یک حوزه  پیش رو هستند ولی بقیه نیازهای کاربران را هم برآورده می کنند. بنابراین نمی توان در این حوزه ها به صورت مطلق پیروز رقابت را برند خاصی مشخص کرد و بتوان گفت که بهترین گوشی دنیا کدام است.

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0