0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

بررسی ویژگی های گوشی تاشو سامسونگ ❋ Galaxy Z Flip ❋

۴ فروردین ۱۴۰۰ 781
عکس برای گوشی تاشو سامسونگ

یک از جذاب ترین و جدیدترن گوشی های سامسونگ Galaxy Z Flip است. این گوشی در آخرین مراسم سامسونگ در کنار خانواده  گلکسی S20 معرفی شد. این گوشی تاشو سامسونگ با ویژگی های منحصری به فردی مثل دارا بودن دو صفحه نمایش در پشت و جلوی گوشی و تاشو بودن، روانه بازار شده است و ما در ادامه قصد داریم در ادامه در مورد پاره ای از ویژگی های این گوشی تاشو صحبت کنیم.

برخی از ویژگی های گوشی تاشو سامسونگ

  • طراحی گوشی

خاص ترین، متمایز ترین و جذاب ترین بخش این گوشی طراحی آن است. در قسمت جلویی، یک پنل پلاستیکی وجود دارد که باعث می شود وقتی گوشی تا می شود LCD  نشکند.

  • جنس بدنه

پشت گوشی شیشه ای بوده و دارای یک فریم آلومینیومی است. جلوی گوشی پلاستیک است. در تیکه بالایی گوشی در قسمت پشت، 2 عدد دوربین وجود دارد که کنار آن یک فلش بوده و در کنار فلش هم یک نمایشگر 1/1 اینچی است. در تیکه پایینی هیچ چیزی نیست. زیر گوشی،  USB Type-Cبرای شارژ و اسپیکرها دیده می شود. لبه سمت راست گوشی دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدای گوشی وجود دارد. لبه سمت چپ گوشی هم خشاب سیم کارت تعبیه شده است.

پنل جلویی گوشی یک پنل طویل است که طول آن نسبت به عرضش خیلی زیاد است. یک نمایشگر فلت است که در حقیقت از بغل ها فلت نیست. از وسط تا می شود. دوربین سلفی در پانچول قرار گرفته و اسپیکر مکالمه هم در بالای آن است.

  • صفحه نمایش

این گوشی یک صفحه نمایش داینامیک دارد و به لحاظ کیفیت بسیار جذاب است. رزولیشین این نمایشگر 1080*2036 بوده و قابل قبول است. به خاطر اینکه این نمایشگر از خانواده امولد AMOLED است، بنابراین روشنایی خیلی خوبی دارد و از قابلیت +HDR10 بهره برده و کیفیت نمایش را به شدت بالا می برد. در مجموع صفحه نمایش این گوشی نسبت به تاشو بودن آن، پنل فوق العاده ای دارد. یعنی خاصیت داینامیک امولد، با این رزولیشین و با این کیفیت، جذابیت زیادی دارد. اندازه صفحه نمایش هم 6/7 اینج است که قابل قبول است.

البته مشکلی که این نمایشگر دارد این است که در آن خبری از گوریلا گلس نیست، یعنی روی آن پلاستیک بوده و شیشه نیست که باعث می شود مقاومت خیلی کمی داشته باشد و باید خیلی مراقب آن بود. سامسونگ تاکید کرده این لایه را بلند نکنید و گفته که اگر بلند کنید آسیب می بیند. یعنی ممکن است نمایشگر به فنا برود.

در قسمت پشت گوشی هم یک نمایشگر 1/7 اینچی سوپرامولد هست که بودن آن بهتر از نبودن آن است. در این قسمت می توانید ساعت و یک سری از اعلان ها را ببینید. اعلان ها در حد نوتیف است و اگر بخواهید خود پیام ها را ببینید باید از طریق صفحه نمایش اصلی این کار را انجام دهید.

  • باتری

باتری این گوشی تاشو سامسونگ با ظرفیت 3300 میلی لیتر آمپر ساعت است. یعنی نسبت به پرچم دارهای مختلف ظرفیت کمی دارد. اما خب ممکن است باتری با ظرفیت های بیشتر در این گوشی جا نشود. این باتری خیلی چنگی به دل نمی زند و در بهترین حالت می تواند 9 الی 10 ساعت باتری نگهدارد. اما اگر با آن کارهای سنگین انجام دهید، باتری تا نهایت 5 ساعت دوام می آورد.

فول شارژ این گوشی متناسب با آداپتور 15 وات فست شارژ است. یعنی مدت شارژ شدن با فست شارژ 70 دقیقه طول می کشد که می توان گفت رقم قابل قبولی است.

  • امنیت

از بخش باتری که بگذریم می رویم سراغ امنیت. در این گوشی، حسگر اثر انگشت از پشت گوشی به جلوی آن منتقل شده و می توان گفت نسبت به پشت گوشی دسترسی راحت تر و سرعت بالاتری دارد و با یک اشاره باز می شود. همچنین یک حسگر تشخیص چهره نیز دارد که امنیت خیلی زیادی ندارد و در محیط های کم نور خوب عمل نمی کند.

عکس برای ویژگی گوشی سامسونگ تاشو

  • دوربین

Galaxy Z Flip دو تا دو دوربین 12 مگاپیکسلی دارد:  سنسور لنز اصلی 12 مگاپیکسل و یک سیستم 12 مگاپیکسلی اولترا بایت.

دوربین این گوشی در حد اولترا 20 سامسونگ نیست؛ اما کاملا راضی کننده است. کیفیت عکس ها در حد مطلوبی بوده و رزولیشین خیلی خوبی هم دارد. اما در محیط های تاریک ممکن است کمی اذیت کننده باشد. کیفیت لنز اصلی و لنز واید هم خیلی تفاوت ندارد.

عکاسی در حالت پرتره هم از اتفاقات جذاب این گوشی است. خیلی خوب می تواند سوژه اصلی را از بکگراند جدا کند. اما برای عکاسی در حالت شب خیلی نمی شود روی آن حساب کرد.

این گوشی قابلیت فیلمبرداری 4K فریم بر ثانیه هم دارد که فوق العاده است. اما عمکلرد لرزش گیر آن خیلی رضایت بخش نیست.

ویژگی مثبت این گوشی در بخش دوربین این است که وقتی گوشی تا می شود، اگر دو بار روی دکمه پاور بزنید، نمایشگر کوچکی که در قسمت پشت گوشی قرار دارد تصویر شما را نشان می دهد و می توانید در این حالت سلفی بگیرید.

لنز سلفی Galaxy Z Flip یک سنسور 10 مگاپیکسلی دارد. عکس های سلفی فقط در شرایط نوری خوب قابل قبول است و در نور کم، دیتیل و شارپ نس عکس ها به هم می ریزد. اما در محیط معمولی با نور مناسب، عکس های سلفی قابل قبولی دارد.

معایب گوشی تاشو سامسونگ

جای اثر انگشت روی این گوشی می ماند. ضعف بزرگ این گوشی هم حس امنیت خیلی کم آن است. با اینکه می توان با یک دست این گوشی را باز و بسته کرد، اما یک حس ترس پشت آن است و چون صفحه نمایش هم پلاستیکی است حس امنیت را کمتر می کند. ضعف دیگر این گوشی در طراحی آن است که برآمدگی صفحه نمایش در محلی که تا می شود، هم دیده می شود و هم حس می شود.

مزایای این گوشی

به نظر می رسد سامسونگ جسارت خیلی زیادی به خرج  داده است. این تقریبا سومین گوشی سامسونگ است که به صورت تاشو عرضه شده و تمام ویژگی های Galaxy4 را در این گوشی پیاده کرده است. لولای آن هم خیلی نرم باز می شود. برخلاف اینکه تصور می شود با بازشدن، قطر آن زیاد می شود، می توان گفت قطر معقولی دارد و در جیب جا می شود. اگر این خاصیت تاشو نبود، در گوشی جا نمی شد، چون طول آن در حالت باز خیلی زیاد است.

گوشی تاشو چه استفاده ای دارد؟

خاصیت تاشو بودن این گوشی ها، جسارت شرکت سامسونگ را به رخ می کشد. اما واقعا خاصیت تاشو بودن چه استفاده ای دارد؟

گوش تاشو قطر کمتری داشته و جای خیلی کمتری می گیرد. نسبت به بقیه گوشی ها خیلی خوش دست تر است.

وقتی شما گوشی را باز می کنید، می توانید به حالت نیمه باز و با زاویه 90 درجه روی میز بگذارید و با آن کار کنید. درست مثل لپ  تاپ. در این حالت شما از دست یا هولدر برای نگه داشتن گوشی استفاده نمی کنید. زاویه نمایش هم در این حالت خیلی بهتر است. همچنین باعث می شود که در سایت ها و اینستاگرام نیاز به اسکرول کردن کمی باشد. مزیت دیگر آن در حالت نیمه باز این است که می توانید از خودتان سلفی بگیرید، بدون اینکه گوشی لرزش داشته باشد.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0