0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

آیفون 12 (Apple iphone 12) 💲💲 قیمت خرید آن در ایران

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ 1120
آیفون 12

امروزه گوشی به یک کالای بسیار پرمصرف تبدیل شده و بخش زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است. این بازار چنان در جهان فراگیر شده که در هر کشور قوانین خاصی برای نظارت بر آن وضع شده است. ایران هم از این قائده مستثنی نیست و انواع و اقسام گوشی ها مجوز ورود به ایران را پیدا کرده اند. یکی از برندهای معروفی که در زمینه گوشی موبایل وجود دارد اپل و از جمله آیفون 12 است که ورود آن به بازار ایران مجوزهای لارم را دریافت کرده است.

با اینکه استفاده از این گوشی در ایران محدودیت های زیادی دارد، اما افرادی هم وجود دارند که چنان طرفدار این گوشی های اپل هستند که از این محدودیت ها چشم پوشی می کنند و حتی گران بودن این محصول را هم به جان می خرند. امروز قصد داریم به تغییراتی که در سری جدید آیفون یعنی آیفون 12 ایجاد شده است پرداخته و آنها را تحلیل کنیم.

تغییرات در گوشی های آیفون iphone 12

  • جعبه کوچک

چرا آداپتور حذف شده است؟ آیا به خاطر محیط زیست است؟

اپل چنین ادعایی دارد. این جعبه کوچک شده، علاوه بر اینکه بار هزینه آداپتور را از دوش کمپانی اپل برداشته است، خیلی به لوجستیک کمپانی اپل کمک کرده است. شما فرض کنید اگر در کانتینر قرار بود یک آیفون جا شود، الان دو عدد آیفون جای می گیرد و هزینه حمل ونقل کمتر می شود. هزینه کشتی، هواپیما و هرچیزی که قرار است با آن حمل ونقل انجام شود نیز کاهش می یابد. در نتیجه از نظر اپل مصرف سوخت های فسیلی هم کمتر شده و دود کمتری هم مصرف می شود و این خیلی به محیط زیست کمک می کند. بیخود نیست که اپل یکی از پردرآمدترین و معروف ترین کمپانی های دنیا شده است. پس به نظر می رسد حذف شدن آداپتور و هندسفری از داخل جعبه آیفون، همین مساله محیط زیست است و لاغیر.

  • طراحی تخت

مهمترین فانی که در طراحی سری 12 اپل وجود دارد، طراحی تخت آن است. نظر برخی ها این است که آیفون برگشته است به 400 سال پیش. اولین آیفون ها مثل آیفون 4 و آیفون 5 که 7-8 سال پیش تولید می شدند، چنین طراحی ای داشتند. پس چه منطقی وجود دارد که آیفون دوباره به آن طراحی برگردد؟

  • استیل بغل

خبر دیگری هم که چند وقت پیش آمد این بود که رنگ استیل بغل آیفون می ریزد، پس از آنجا که قیمت آیفون بیداد می کند، دفعه بعد که خواستید آیفون بخرید، یک کارشناس هم با خودتان ببرید که خدایی نکرده آیفون دور رنگ نباشد. این طراحی استیل بغل سوژه خیلی ها شده است.

  • طراحی 5G 

بحث دیگری که خیلی فان بود بحث 5G بود. در کنفرانس اپل مدام از طراحی 5G صحبت شد. اما واقعا 5G ای که هنوز بهینه نشده به چه درد می خورد؟ آیا واقعا کاربرد دارد؟ پس 5G اپل واقعا در حدی نیست که در کنفرانس روی آن تاکید می شد. اما می توانید از بعد مثبت به این قضیه نگاه کرده و اینطور در نظر بگیرید که چون این گوشی ها  عمر مفید زیادی دارند، و کسانی که آن را می خرند می توانند 4-5 از آن استفاه کنند، می توانند امیدوار باشند که چند سال دیگر که 5G فراگیر شد می توانند از قابلیت 5G در این گوشی بهره ببرند.

آیفون سری 12

آیفون 11 یا 12؟

در بازاریابی و فروش اصلی وجود دارد که محصولی که فروش می رود دست به آن نزنید. آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس، چیزی بود که خیلی خوب فروش می رفت. آیفون 11 هم خوب فروش داشت. اپل در این میان چیزی می خواست که شد آیفون 12 مینی که جعبه آن کوچک شده است. بنابراین آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس تفاوت چندانی با سری 11 ندارند. اگر آیفون سری 11 دارید، به نظر می رسد نیازی نیست که به خاطر سری 12 آن را عوض کنید.

از آنجا که آیفون در صدر است احتمال می رود که این اتفاق در کمپانی های دیگر هم بیفتد. یعنی آن ها هم در جعبه جدید محصولاتشان، آداپتو و هند سفری را حذف کنند.

الهام اپل از کمپانی های اندرویدی

آیفون در سری 12 های جدید، جای دیگری از بازار را هم هدف گرفته است. با توجه به اینکه گوشی های اندرویدی انواع مختلف در بازه های قیمتی مختلف دارند، اپل هم خواست از قافله عقب نماند و به همین دلیل چند وقت پیش SA20 را معرفی کرد و کمی بعد هم مینی را معرفی کرد. یعنی بازه های قیمتی مختلف در بازه های زمانی مختلف. که بتواند از این نظر هم سهمی از بازار را داشته باشد. این یک اتفاق مهم از سمت اپل به حساب می آید که تا به امروز که همیشه در هر چیز پیش قدم بود، این بار از عکملکرد خوب کمپانی های اندرویدی الهام گرفته است.

اپل در ایران

متاسفانه آیفون هیچ خدماتی به ایران نمی دهد. حداقل 5 ملیون کاربر در ایران گوشی آیفون دارند. یعنی 14 درصد از تمام کسانی که در ایران گوشی دارند، آیفون دارند. می توان گفت این یک ننگ بزرگ برای اپل است که با این همه کاربری که در ایران دارد، آنان را نادیده گرفته است. از اواسط سال 96، اپل یک نامردی بزرگی که کرد این بود که اپلیکیشن های ایرانی را از اپ استور حذف کرد. یعنی تحریم های مختلف علیه ایران را بهانه کرده و از به عهده گرفتن میزبانی اپلیکیشن های ایرانی شانه خالی کرد.

نگرانی ای که وجود دارد این است که با شرایط موجود فعلا امید زیادی به بهبود اوضاع اپل در ایران نیست. حتی ممکن این ایده تحریم، به دیگر کمپانی های خارجی هم سرایت کند.

در ایران آیفون بهتر است یا اندروید؟

اما خب همیشه در ایران طرفداران خودش را داشته و الان در ایران با توجه به مشکلات ریجستری که دارد، شاید خرید آن خیلی منطقی نباشد. وضعیت بازار قیمت خیلی عجیب و غریب شده و قیمت اپل خیلی بالا رفته، اما همچنان خیلی ها در ایران آیفون را به خاطر داغ بودن و بازار سیاه بودن آن می خرند. فروشندگان آیفون هم به این دلیل که دارندگان آیفون، دست به جیب های خوبی هستند، نمی توانند این قشر هر چند کوچک را نادیده بگیرند. امروز این قشر کوچک بر سر اینکه در ایران آیفون را کنار بگذارند و به سراغ گوشی های اندروید بروند یا نه دودل شده اند.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0