0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

آشنایی با رابط کاربری MIUI 12.5 شیائومی با ظاهری زیباتر و حفاظت بیشتر از حریم خصوصی

۱۲ دی ۱۳۹۹ 828

در نسخه 12 رابط کاربری شیائومی وال‌پیپرهای زنده و پویا مانند Super Mars ،Super Earth و Super Saturn از جمله نمونه‌های محبوبی به شمار می‌روند که نه تنها در گوشی‌های سری Mi و Redmi شیائومی بلکه در اسمارت‌فون‌های دیگر سازندگان نیز قابل استفاده هستند. حال در رابط کاربری تازه، دو وال‌پیپر جدید با نام‌های Snow Mountain و Geometry به این مجموعه افزوده شده و برای دانلود و نصب روی اسمارت‌فون‌های اندروید نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

رابط MIUI 12 به مجموعه صداهایی شهرت دارد که از طبیعت الهام گرفته‌ شده‌اند و به کاربران امکان می‌دهد مواردی همچون اعلان‌ها، آهنگ‌های تماس و … را با صداهای طبیعت همراه سازند. در نسخه جدید، این ویژگی با صداهای جدیدی از جنگل‌های آمازون و آفریقا تا صحرای یخزده قطب شمال گسترش یافته است. به علاوه گزینه‌های صوتی بسیاری نیز در کنار موارد لرزشی قرار گرفته که موجب تجربه کاربری بسیار جذابی می‌شود. البته کاربر همیشه این امکان را خواهد داشت که در صورت تمایل، استفاده از این صداها را متوقف سازد.

تصاویر منتشرشده از این قابلیت نشان می‌دهد که +MIUI در MIUI 12.5 روشی برای یکپارچه کردن گوشی‌های اندرویدی با رایانه‌های ویندوزی است. بر اساس اعلام شیائومی، با استفاده از +MIUI می‌توان اعلان‌های گوشی را روی لپ‌تاپ مشاهده کرد، برنامه‌های اندرویدی را روی رایانه شخصی انتخاب نمود، متن‌ها را روی دستگاه اندرویدی کپی کرد و مستقیماً در رایانه جای‌گذاری نمود، اسکرین‌شات ثبت‌شده از اسمارت‌فون را به طور مستقیم روی لپ‌تاپ مشاهده کرد، به فایل‌های روی گوشی از طریق رایانه شخصی دسترسی داشت و حتی آن‌ها را ویرایش و همگام‌سازی کرد.

برنامه پیشفرض یادداشت در MIUI 12 در رابط کاربری جدید مورد توجه ویژه قرار گرفته است. پیش از هر چیز آیکون جدیدی برای این اپ در نظر گرفته شده و در کنار آن، ویژگی‌های تازه‌ای همچون فهرست‌های کشویی (Indented lists) با قابلیت باز و بسته شدن، امکان ایجاد نقشه‌های ذهنی از این فهرست‌ها تنها با یک کلیک و قابلیت جالب طراحی و خط‌خطی کردن مانند کاغذ از آن جمله است.

شیائومی با MIUI 12.5، چند تغییر اساسی در نحوه حفاظت از حریم خصوصی کاربران ایجاد کرده است. به طور مثال زمانی که برنامه‌ای سعی می‌کند به داده‌های ثبت‌شده روی کلیپ‌بورد دسترسی پیدا کند، ابتدا ضمن نمایش این داده، از کاربر اجازه گرفته می‌شود. اگر این مجوز در زمان مشخصی ارائه نگردد، سیستم به صورت پیش‌فرض مانع دسترسی به داده‌ها می‌شود.

مطابق اعلام شیائومی، پوسته MIUI 12.5 به کاربران اجازه می‌دهد به جای موقعیت دقیق، از شیوه مکان‌یابی غیر دقیق (Coarse location) استفاده کنند و همین اطلاعات را در اختیار اپلیکیشن‌ها قرار دهند. در بسیاری از موارد، برنامه‌ها به داده‌های دقیق موقعیت نیازی ندارند و جلوگیری از افشای این اطلاعات به حفظ حریم خصوصی کاربر یاری می‌رساند. همچنین برنامه مرورگر این رابط نیز در برخی جنبه‌ها به‌روزرسانی شده تا از باز شدن صفحات مخرب به طور خودکار ممانعت به عمل آورد و مانع ردیابی مبتنی بر اینترنت شود. البته این موارد در حال حاضر صرفاً در ادعای کمپانی چینی مطرح شده و باید به صورت عملی مورد آزمون قرار گیرد.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0