0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

نگاهی نزدیک به مهم‌ترین ترندهای سال 2020 در عرصه اپلیکیشن و بازی موبایل

۱۲ دی ۱۳۹۹ 703

هزینه‌ای که کاربران در سراسر دنیا برای خرید اپلیکیشن در اپ‌استور و گوگل پلی صرف می‌کنند، هر سال نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد، اما این هزینه ها در سال 2020 به یک باره اوج گرفت. علت این پدیده آن است که مردم در شرایط قرنطینه برای سرگرمی به سرویس‌های پخش ویدئو و بازی‌های موبایلی و برای امور کاری و تحصیلی به اپلیکیشن‌های ویدئوکنفرانس روی آوردند.

در بازه زمانی 1 ژانویه تا 17 دسامبر 2020 (11 دی 1398 تا 27 آذر 1399) کاربران اندروید و iOS در مجموع حدود 106 میلیارد دلار را صرف خرید اپلیکیشن نموده‌اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019، حدود 30 درصد و نسبت به مجموع هزینه کاربران برای خرید اپلیکیشن‌ در کل سال 2019 (رقمی بالغ بر 85.2 میلیارد دلار) 24 درصد رشد داشته است.


در این میان، 65 درصد از مبلغ یاد شده از سوی کاربران iOS هزینه شده است. به عبارت دیگر، کاربران آیفون و آی‌پد از 1 ژانویه تا 17 دسامبر، بیش از 69 میلیارد دلار صرف خرید اپلیکیشن از اپ استور نموده‌اند. مقایسه این رقم با مبلغ حدود 53 میلیارد دلار در مدت مشابه سال 2019، از رشد تقریبی 30 درصدی حکایت می‌کند. در سوی مقابل، علی‌رغم اینکه کاربران اندروید در اکثریت قرار دارند، سهم گوگل پلی در این بازار حدود 37 میلیارد دلار اعلام شده که البته باز هم نسبت به هزینه کاربران اندروید در مدت مشابه سال قبل (یعنی 28.4 میلیارد دلار) 30 درصد افزایش داشته است.

اگر بخواهیم برنامه‌های موبایل را به دو دسته گیم و اپلیکیشن‌های غیربازی تقسیم کنیم، آنگاه 71.7 درصد از مجموع مبالغی که کاربران برای خرید اپلیکیشن هزینه کرده‌اند، برای خرید بازی‌های موبایل صرف شده است. به عبارت دیگر از مجموع مبلغ 106 میلیارد دلار، 76 میلیارد دلار صرف خرید بازی شده و تنها 30 میلیارد دلار برای اپلیکیشن‌های غیربازی (که عمدتا به مقوله سرگرمی مربوط می‌شود) هزینه شده است.

سال 2020 سال پرماجرایی برای اپلیکیشن تیک-تاک بود؛ سالی که در آن تعداد نصب این اپلیکیشن در سراسر جهان (با احتساب برنامه Douyin برای iOS در کشور چین) تقریبا به رقم 2.6 میلیارد رسید. در سه‌ماهه نخست سال، تیک-تاک 315 میلیون بار در سراسر دنیا نصب شد و از این حیث، رکورد بیشترین نصب در طول یک فصل را از آن خود کرد. لازم به ذکر است، از 1 ژانویه تا 17 دسامبر 2020، اپلیکیشن تیک-تاک حدود 961 میلیون بار در سرتاسر دنیا نصب شده است. در همین بازه زمانی، کاربران تیک-تاک چیزی حدود 1.2 میلیارد دلار برای این اپلیکیشن هزینه نموده‌اند. مقایسه این رقم با مبلغی که در مدت مشابه سال 2019 برای تیک-تاک هزینه شده بود (یعنی 165.1 میلیون دلار) از رشد خیره‌کننده 627 درصدی خبر می‌دهد. کمپانی چینی Bytedance (که تیک-تاک یکی از محصولات آن به شمار می‌رود) همچنان به نوآوری در حوزه تجارت درون-اپلیکیشنی ادامه داده و با برندهای بزرگی مثل وال‌مارت وارد همکاری شده است. با توجه به تلاش‌های تیک-تاک برای رقابت با Byte و دیگر شبکه‌های اجتماعی صاحب‌نام مثل اینستاگرام و یوتیوب، احتمال دارد در سال 2021 برندهای بیشتری با تیک-تاک قرارداد همکاری ببندند.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0